Hvilken løsning for lagring?

Hvilken løsning for lagring?

Innleggav Sorry » man 20.04.2015 20:57

Jeg har et stort lagringsbehov som øker kontinuerlig. Det er først og fremst Final Cut Pro X biblioteket som bruker enormt med diskplass (3 TB på ett år). Jeg lurer på hvordan jeg skal sette opp en varig lagringsløsning.

Jeg har hittil hatt biblioteket på en 3TB ekstern TB-hardisk, men dette er nå blitt for lite. Jeg kan selvfølgelig slenge på en til, men da blir bilioteket delt i flere bibliotek og dette er jo også litt upraktisk. I tillegg er problemet at jeg skal jo også ta backup av alt, så diskforbruket øker voldsomt. Har backup til en NAS der begge diskene er satt opp som en slik at maskinen ser en 4TB disk(som egentlig består av 2x2TB). Dette er vel litt mindre sikkert, men synes det er akseptabel risiko.

Spørsmålet er derfor om noen har tips til lagringsløsninger som kan bygges ut ved behov (men helst bare ett volum slik at biblioteket ikke må splittes) og i tillegg har god hastighet som gjør videoredigering mulig?
medlem i 171 måneder
 

Re: Hvilken løsning for lagring?

Innleggav Helge Hafstad » man 20.04.2015 23:42

Spørsmålet er derfor om noen har tips til lagringsløsninger som kan bygges ut ved behov (men helst bare ett volum slik at biblioteket ikke må splittes) og i tillegg har god hastighet som gjør videoredigering mulig?


Dette er noe som Technoscan er av de beste på. Du kan kontakte dem via sidene deres og få oppgitt en forhandler for det dere ev måtte komme frem til. Er ikke sikker på om de selger direkte til private eller bedrifter nå.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hvilken løsning for lagring?

Innleggav lazyjacket » tir 21.04.2015 6:59

Proffbrukere synes jo at disse her er fine, merk at disse er beregnet på proffmarkedet og koster derfor deretter:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2404947

Kommer i flere størrelser, og har knall ytelse.
Så kan man starte med den billigste og kjøre "daisy chain" med fler enheter ved behov.
medlem i 133 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]