Time machine og lacie……. hjeeeeelp!!!!!!

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Time machine og lacie……. hjeeeeelp!!!!!!

Innleggav krjulius » lør 25.04.2015 14:39

Hei! Jeg kjøpte en lacie ekstern harddisk 2 tb for å bruke til backup og å lagre bilder på. Har delt den inn i 2, en som heter lacie og en som heter time machine. Men jeg får ikke sikkerhetskopiert for andre gang…. Dette er ganske frustrerende. Jeg gjorde time machine på 750 gb, trodde det skulle holde, fordi jeg forstod det sånn at time machine sletter gamle oppdateringer når disken er full…. Denne beskjeden får jeg:


Time Machine kunne ikke fullføre sikkerhetskopieringen.

Denne sikkerhetskopien er for stor for sikkerhetskopidisken. Sikkerhetskopien krever 272,57 GB, men kun 188,84 GB er tilgjengelig.

Time Machine trenger arbeidsplass på sikkerhetskopidisken i tillegg til plassen som kreves for sikkerhetskopieringen. Åpne Time Machine-valgpanelet for å velge en større sikkerhetskopidisk, eller gjør sikkerhetskopien mindre ved å utelate filer.


Kan jeg dele lacie på nytt og gjøre time machine delen større? Hvordan gjør jeg det i såfall og er det noe annet jeg kan gjøre for å få time machine til å overskrive forrige sikkerhetskopi?

Jeg har ikke veldig god greie på mac, så blir litt frustrert når enkle ting ikke virker som jeg vil. Er veldig takknemlig for hjelp…. :-)
medlem i 206 måneder
 

Re: Time machine og lacie……. hjeeeeelp!!!!!!

Innleggav BenJ » lør 25.04.2015 20:56

Du kan endre størrelsen på partisjonene i Diskverktøy.
Gjort på et øyeblikk.
Markér disken som partisjonene ligger på, trykk på "Partisjoner", og dra skillelinjen.
medlem i 172 måneder
 

Re: Time machine og lacie……. hjeeeeelp!!!!!!

Innleggav krjulius » man 27.04.2015 21:43

Går ikke med LaCie dessverre…. :-( Hadde det bare vært så enkelt…. :-(
medlem i 206 måneder
 

Re: Time machine og lacie……. hjeeeeelp!!!!!!

Innleggav Morse » tir 28.04.2015 1:55

Mystisk. Formatterte du disken? LaCie-disker har samme innmaten som andre eksterne disker, sannsynligvis en WD eller Hitachi eller Toshiba. Bare innpakningen som er LaCie. Har selv etpar LaCier som oppfører seg lydig mht. partisjonsendring.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]