iPhoto til Bilder

Diverse programvare

iPhoto til Bilder

Innleggav Boblefreak » lør 25.04.2015 23:32

Hei!
Har fått et lite problem. Byttet ut min gamle MacBook med en ny MacBook Pro i desember 2014(Oppgraderte den gamle til Yosemite, noe jeg forøvrig ikke skulle ha gjort, og slettet alt det gamle på den...). Tok da selvfølgelig en sikkerhetskopi på en ekstern disk, og skulle i dag prøve å legge over bildene fra det gamle iPhoto-biblioteket. Problemet nå er at jeg nå ikke har iPhoto lenger, bare det nye "Bilder", og får beskjed om at jeg ikke kan åpne eller importere bildene dit.
Hva gjør jeg nå???
Det er Mange bilder jeg gjerne skulle hatt på min nye.

Håper på litt hjelp :-)
medlem i 107 måneder
 

Re: iPhoto til Bilder

Innleggav Helge Hafstad » lør 25.04.2015 23:38

Start Bilder med Alt-tasten nede. Da får du (akkurat som i iPhoto) muligheten til å velge hvilket bibliotek som skal åpnes. Får du ikke opp det du vil kan du lukke dialogboksen (eller velge det forrige).

Skal du slå sammen flere biblioteker må du ev gjøre det på iPhoto-nivå. Fx programmet iPhoto Library Manager kan gjøre dette. Vet ikke om det har kommet noen støtte for Bilder ang dette ennå.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: iPhoto til Bilder

Innleggav iBoy » lør 25.04.2015 23:43

Er ikke helt sikker på om jeg har forstått rett, men hvis det er sånn at iPhoto-biblioteket er for gammelt for å importeres til Bilder, så kan det hende iPhoto Library Upgrader er løsningen:

https://support.apple.com/kb/DL1523?locale=en_US
medlem i 244 måneder
 

Re: iPhoto til Bilder

Innleggav Morse » lør 25.04.2015 23:47


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iPhoto til Bilder

Innleggav Boblefreak » søn 26.04.2015 0:07

Takk for hjelp. Fikk dem opp ved hjelp av iPhoto Library Manager...Men får jeg dem inn i Bilder da tro? Det har jeg ikke fått til ennå....
Dessuten så står det at alle bildene er låst??

Lars
medlem i 107 måneder
 

Re: iPhoto til Bilder

Innleggav Morse » søn 26.04.2015 2:25


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron