Gjenopprette Mail ether clean install

Diskusjon rundt Mac OS

Gjenopprette Mail ether clean install

Innleggav riis » søn 26.04.2015 21:43

Hei

MacBook Air 2011, Mavericks 10.9.5

Beklager hvis dette er et dumt spørsmål eller hvis svaret er lett å finne her på forumet, men jeg sliter litt...

Jeg har gjort backup på ekstern disk, slettet lokal disk og gjort en clean install av Mavericks. Når jeg åpner Mail , er alle innstillinger og lokale mapper borte. Kontoene fungerer og jeg får sendt/tatt i mot mail. Tidligere fantes det en plist fil i library > prefs mappa, men denne kan jeg ikke finne. Trodde også at library > prefs > mail mappen var nok til å gjenopprette, men det ser ikke ut til å ha fungert.

Noen som har et tips for å gjenopprette Mail, så jeg får med alle innstillinger og mapper?

Takk for hjelpen!
medlem i 227 måneder
 

Re: Gjenopprette Mail ether clean install

Innleggav Helge Hafstad » søn 26.04.2015 22:45

Først bør du finne ut om tidligere mail faktisk er på maskinen din. For å ikke surre med bibliotekene hold ned Alt og velg «Bibliotek» fra Gå-menyen. Finn så mappen «Mail» og sjekk info på denne (marker/Cmd-I). Har den ikke nevneverdig størrelse så er det neppe mer å gjøre om du ikke har backup. I motsatt fall let i mappen og se om du finner noe assosiert med kontoer.

Du bør selvfølgelig også sjekke at der ikke er opprettet 2 brukere med nesten likt navn.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Gjenopprette Mail ether clean install

Innleggav ch_knapp » man 27.04.2015 0:35

Alt er flyttet inn i containers nå. Gå til ~/Bibliotek/Containers/com.apple.mail/ og der er en "sandbox" med samme struktur som i gamle dager.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Gjenopprette Mail ether clean install

Innleggav Helge Hafstad » man 27.04.2015 12:32

Alt er flyttet inn i containers nå. Gå til ~/Bibliotek/Containers/com.apple.mail/ og der er en "sandbox" med samme struktur som i gamle dager.


Hos meg finner jeg bare et alias «Mail» som nettopp peker til den gamle strukturen...:-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Gjenopprette Mail ether clean install

Innleggav riis » man 27.04.2015 12:49

Takk for all hjelp! Jeg fant mappen og kontoer og lokale mail mapper er nå på plass.

Alle innstillinger ser ut til å være tapt - mener dette lå i prefs/plist filen tidligere, men det er ingen stor jobb å gjøre nødvendige endringer.
medlem i 227 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]