Kjøp av brukt MPB

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Kjøp av brukt MPB

Innleggav mactiss » tir 05.05.2015 9:20

Vurderer å kjøpe meg en brukt MBP, følger litt med på bruktmarkedet. Hvordan er deres erfaringer /kunnskap om å kjøpe brukt hardware, er dette bare dumt, eller burde dette være kurrant så fremt maskinen ikke har vært utsatt for noe...?
medlem i 129 måneder
 

Re: Kjøp av brukt MPB

Innleggav Helge Hafstad » tir 05.05.2015 9:55

Her vil vel svarene kunne variere like mye som på bruktbilmarkedet. Du kan oppleve alt fra kupp til plankestubber i posten. Som et minimum bør du handle i ditt eget nærområde slik at du har mulighet for å se og prøve hva du får før du betaler.

Med mindre du kjenner noen som kjenner osv.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Kjøp av brukt MPB

Innleggav mactiss » tir 19.05.2015 21:17

Hei igjen,

er det andre ting å bekymre seg over ved å kjøpe brukt? Feks om en mottar macen ferdig formatert, er det vel ingen "overvåknings" programmer eller annet som selger har klart å få lurt inn for å tappe info av kjøper....?

Hva med feks "finn min mac"... Kan selger fortsatt følge med på dette?

:-)
medlem i 129 måneder
 

Re: Kjøp av brukt MPB

Innleggav Helge Hafstad » ons 20.05.2015 9:50

Her er prosedyrer for å klargjøre brukte maskiner for salg. Spør selger om han har fulgt disse.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Kjøp av brukt MPB

Innleggav mactiss » ons 20.05.2015 19:51

Hei og takk for link :-)

Kan se ut som det er selger som løper størst risiko med tanke på "overvåking"?

Et annet spm ved kjøp av brukt Macbook. Jeg mottar maskinen ferdig formatert, om jeg senere vil formatere den, spiller det da noen rolle om jeg ikke har kjøpt osx fra min iCloud konto, eller ligger det uansett gratis tilgjengelig under " Internett recovery"?
medlem i 129 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]