Utrolig treg Outlook

Utrolig treg Outlook

Innleggav marillionmac » tir 19.05.2015 13:38

Sitter på den nyeste Mac Book pro, med OSX 10.10.2.

Han kun brukt maskinen et par måneder, så det er mye ledig plass på den.
Outlook har ikke fått tid til å fylle seg opp med mye mail, men etter kun et par måneder er Outlook utrolig tregt...

Skriver mail, så begynner den å tenke og tygge, før teksten skyter videre... osv.

Noen som vet hva dette kan komme av?

Alle andre programmer fungerer bram og det er som sagt mye ledig plass på disken og ikke mye mail som har fått tid til å bygge seg opp

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Utrolig treg Outlook

Innleggav Morse » ons 20.05.2015 18:48

Prøv å gjenoppbygge databasen: Hold nede cmd+alt mens du starter Outlook, følg instruksjonene. Har du forresten oppdatert Outlook/Officepakken til nyeste versjon? Du finner oppdateringer under hjelp/help-menyen.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Utrolig treg Outlook

Innleggav marillionmac » tor 21.05.2015 10:58

Nå forsøkte jeg på oppdatering, så nå har jeg nyeste versjon.

Forsøkte også tipset med gjenoppbygging.

Men nå har jeg virkelig store problemer.

Får ikke opp arbeidsvinduet i det hele tatt. (Hovedvindu)

Foresøker å gå på "Fil" - "NY" - "Åpne i nytt hovedvindu", men hovedvinduet er og blir borte, så jeg får ikke sett inboksen min, eller mailene/kalender eller noen ting.

Jeg kan gå på "opprett ny mail", og får da sendt mail, men får fortsatt ikke opp hovedmenyen/hovedvinduet.
Har forsåkt omstart, jobbet på en og to skjermer, tatt tvungen omstart på Outlook osv. osv... HJELP!! Noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Utrolig treg Outlook

Innleggav pegu » tor 21.05.2015 11:35

Er usikker på om dette har betydning for tilgang til e-post i Outlook, men iCloud har vært nede i flere timer. Bl.a. Ikke mulig å sende/motta e-post. Sjekk status på Apple.com
Edit: jeg får også sendt, men ikke mottatt e-post. Er åpenbart et problem pt i mange land.
medlem i 190 måneder
 

Re: Utrolig treg Outlook

Innleggav marillionmac » tor 21.05.2015 15:24

Jeg fant ut av det nå.

Det er en generell feil i oppdateringen på den aller siste versjonen av Outlook, så det er mange som opplever problemet.

ATEA er min leverandør.
De logget seg på min Mac via TeamWiever, og fikset problemet.
De la inn noen kryptiske koder i Outlook, som jeg ikke har greie på, og vips var problemet løst.
Men de har da hjulpet MANGE med saken etter siste oppdatering, så jeg var ikke alene :)

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]