iCloud Bilder viser ikke på flere Mac

Diverse programvare

iCloud Bilder viser ikke på flere Mac

Innleggav carsten2 » lør 10.10.2015 9:51

Jeg har gått over til iCloud Bilder, og biblioteket ligger på Minien.

Hvordan får jeg samme bilder i en annen Macbook, til kone, som bruker et annet iCloud konto?
medlem i 174 måneder
 

Re: iCloud Bilder viser ikke på flere Mac

Innleggav teknoguiden » søn 11.10.2015 10:23

Hei.

Det finnes ikke noen måte å dele selve iCloud bildebiblioteket mellom ulike iCloud-kontoer.

Men: Har du vurdert å opprette et delt album for de bildene du ønsker å dele med henne? Så sant hun kun ønsker å kunne se bildene på sin Mac og ikke har behov for å redigere orginalene i full oppløsning er det en grei løsning. Albumet vil hun få opp under "delt"-fanen i Bilder-programmet.
https://support.apple.com/kb/PH12068?lo ... cale=no_NO

Et annet alternativ er at hun starter Safari og går til nettsiden icloud.com. Hvis hun logger inn med din icloud-konto der kan hun se bildene i nettleseren (og laste dem ned til sin Mac i full oppløsning hvis hun ønsker)
medlem i 143 måneder
 

Re: iCloud Bilder viser ikke på flere Mac

Innleggav carsten2 » søn 11.10.2015 17:32

Delt album er noe som fungerer, men får da ikke ulike albumer, grei løsning ja.
Logge inn på iCloud også.

Men jeg tenkte mest på at jeg legger til min iCloud konto på hennes maskin, kun for Bilder.

Det fungerer utmerkt på eks Kalender, Notater på en iPhone, men finner ikke denne løsning på en Mac?
medlem i 174 måneder
 

Re: iCloud Bilder viser ikke på flere Mac

Innleggav teknoguiden » søn 11.10.2015 21:31

Da må du isåfall logge inn med din konto på innstillinger -> icloud på hennes mac og hake av for Bilder-appen. Men da mister hun jo tilgang til sin iCloud, så det er neppe en god løsning. Du kan dessverre ikke kun logge inn med din konto i Bilder-appen, den kobler seg opp til iCloud-kontoen som brukeren på maskinen er logget inn på.
medlem i 143 måneder
 

Re: iCloud Bilder viser ikke på flere Mac

Innleggav carsten2 » man 12.10.2015 7:12

Hva med familiedeling?

Har man da tilgang til Bilder med album osv?
medlem i 174 måneder
 



Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]