iMovie bibliotek ?

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

iMovie bibliotek ?

Innleggav abamilen » man 01.02.2016 16:57

Bruker iMovie for redigering av filmer.

Det som lagres i iMovie biblioteket, hva er dette egentlig til ?
Tar fryktelig mye plass...

Kan jeg slette dette etter hvert som jeg er ferdig med redigeringen ?
medlem i 178 måneder
 

Re: iMovie bibliotek ?

Innleggav Morse » tir 02.02.2016 4:25

Du opplyser ikke om hvilken versjon av MacOS X og iMovie du bruker (fy!), men se denne her og se om noe av dette kan besvare ditt spørsmål: https://discussions.apple.com/thread/5983069?tstart=0

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: iMovie bibliotek ?

Innleggav abamilen » tir 02.02.2016 22:49

Leste diskusjonen og den siste hjalp jo litt, men har ikke turt å slette ennå. I iMovie Library mappen er det jo en masse mapper. Kan jeg slette alle disse ?
medlem i 178 måneder
 

Re: iMovie bibliotek ?

Innleggav Sorry » ons 03.02.2016 23:40

Du kan slette det i iMovie etter at du er ferdig. Da slettes det også i denne mappen. Du kan selvfølgelig ikke endre på den ferdige filmen dersom du gjør det slik.. Det finnes også en funksjon ala "slett ubrukte klipp i prosjektet". Dette vil nok frigjøre en del plass.
medlem i 171 måneder
 

Re: iMovie bibliotek ?

Innleggav el-nico » tor 04.02.2016 12:40

Jeg slenger meg på her.

(MacBook Pro, Retina, 15", Tidlig 2013/OS X El Capitan - iMovie 10.1.1)

I "Prosjekter" har jeg syv prosjekter.
Dette er filmer jeg har ferdigstilt, sendt opp i skyen og lagret videre som ferdige filmer.
Jeg vil gjerne frigjøre plass på maskinen og slette prosjektene. De tar ganske stor plass.

Burde være enkelt.
Fire fikk jeg slettet, mens tre blir sittende som limt fast.
Har søkt og lest og søkt og lest (selvfølgelig også Apple iMovis Forum-sider), men er pr. nå ikke klokere. Det virker ikke som om noen får det til.

En "knagg" jeg kanskje kan bruke, er at de tre prosjektene ble til filmer da jeg importerte fra Aperture/iTunes (bruker nå Bilder/Egen mappe) ... så flere filbaner m.m er ikke-eksisterende. Men det var også tilfelle for to av de fire jeg faktisk fikk slettet.

Dykker jeg dypt med OmniDiskSweeper finner jeg ett av tre nevnte prosjekter .. men er noe redd for å slette via ODS.

Noen andre som sliter med å slette prosjekter/har fått det til?
medlem i 178 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]