Kjøre Hp på Apple Thunderbolt Display?

Kjøre Hp på Apple Thunderbolt Display?

Innleggav Lara » tir 31.05.2016 7:59

Litt usikker på om dette er rette forum - men prøver :-)

Ifb med jobb har jeg fått en Macbook pro -15" samt en Apple Thunderbolt Display. I tillegg har jeg også en bærbar HP pc (Elitebook 820). Denne Hp'en kunne jeg også tenkt meg å få opp på Thunderbolten - slik at jeg slipper og sitte med to separate systemer (og to store skjermer på pulten) - er det mulig å koble den bærbare hp'en til Thunderbolten - og evt hva trengs for å få til dette?
medlem i 108 måneder
 

Re: Kjøre Hp på Apple Thunderbolt Display?

Innleggav Helge Hafstad » tir 31.05.2016 12:10

Har ikke testet dette, men tilsynelatende går det ikke. Skjermen krever en Thunderbolt-port og virker ikke med Displayport fordi den trenger strøm via Thunderbolt. Adapter som kan levere dette burde i teorien kunne lages - det fantes tilsvarende den gang Apple brukte ADC - men kjenner ikke til noe slikt pr i dag.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Kjøre Hp på Apple Thunderbolt Display?

Innleggav Lara » tir 31.05.2016 13:39

Helge Hafstad skrev:Har ikke testet dette, men tilsynelatende går det ikke. Skjermen krever en Thunderbolt-port og virker ikke med Displayport fordi den trenger strøm via Thunderbolt. Adapter som kan levere dette burde i teorien kunne lages - det fantes tilsvarende den gang Apple brukte ADC - men kjenner ikke til noe slikt pr i dag.


Takk for svar Helge. Var som jeg fryktet - dessverre blir jeg ikke kvitt Hp'en med det første da det er den som er tilkoblet nettverket fra jobb. :-(
medlem i 108 måneder
 

Re: Kjøre Hp på Apple Thunderbolt Display?

Innleggav Metamoo » tir 31.05.2016 14:30

Hei
hva med Display adapter over til HDMI

Hjelper det ??
medlem i 150 måneder
 

Re: Kjøre Hp på Apple Thunderbolt Display?

Innleggav Valotunk » tir 31.05.2016 14:47

Metamoo skrev:Hei
hva med Display adapter over til HDMI

Hjelper det ??


Nope, Apple Thunderbolt Display har kun Thunderbolt inngang og det er kun det som fungerer.
medlem i 197 måneder
 

Re: Kjøre Hp på Apple Thunderbolt Display?

Innleggav RolfA » tir 31.05.2016 17:33

Det var faktisk litt overraskende :-! Litt off topic i forhold til å hjelpe trådstarter;jeg vurderte å kjøpe meg Thunderbolt Display, også til kombinert Mac og PC bruk, men tenkte faktisk ikke over at tilkobling til PC ville bli et problem. Oppløsningen og pris, var mer drawbacket. Kombinasjonen PC på jobb og Mac hjemme er jo relativt vanligt...
I stede for å kjøpe Thunderbolt Display, endte jeg opp med to 28" 4K skjermer, en fra Samsung og en fra Phillips og begge inneholdt DisplayPort,HDMI og DVI tilkobling. Kablene fulgte også med. Det er supert å bruke displayporten mot en HP Pro PCen og HDMI mot macen. 28" 4K er egentlig så stort at det holder med en skjerm. Fint å kunne droppe dockingstasjonen.
medlem i 225 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron