Flytende "Messages"-vindu

Diskusjon rundt Mac OS

Flytende "Messages"-vindu

Innleggav 0veber » tir 31.05.2016 10:14

Jeg har nylig kjørt en clean install på min iMac for å fjerne gammelt rusk og rask. Og etter noen måneders bruk, slo det meg plutselig at jeg mangler en funksjon. Før kunne jeg, ved hjelp av en tastatur-snarvei, få et flytende "Messages"-vindu til å komme ned ovenfra som en rullegardin. Der kunne jeg velge mottaker, skrive en melding, og sende meldingen. Da forsvant vinduet igjen.
Jeg er rimelig sikker på at dette "svevende" vinduet var en innebygget funksjon i OSX, men jeg husker søren meg ikke hvordan jeg aktiverte den, hvordan jeg fikk til å lage snarvei, etc. Jeg lurer på om jeg kanskje brukte Automator og laget/googlet en arbeidsflyt, men jeg klarer ikke google meg frem til noe slikt.

Noen som har peiling? Er dette en innebygget funksjon i OSX?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Flytende "Messages"-vindu

Innleggav ggt667 » lør 04.06.2016 11:09

Noe du må slå på i preferences? Hvilket program?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Flytende "Messages"-vindu

Innleggav Ove » lør 04.06.2016 17:38

Jeg har Mac OS X 10.11.5. Kanskje det er Apples program "Meldinger" som ligger i Dock'en sammen med alle andre Apple-programmer? (Forhåndsinnstilt, men kan fjernes av bruker.)

Jeg bruker det ikke, men ser at det passer til beskrivelsen, bortsett fra at jeg ikke finner noe om tastatursnarveier i programmets "Valg".
medlem i 229 måneder
 

Re: Flytende "Messages"-vindu

Innleggav Morse » søn 05.06.2016 12:42

? Messages og Meldinger er samme program, men nå sier du at du ikke bruker det?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Flytende "Messages"-vindu

Innleggav Ove » søn 05.06.2016 16:54

Nei, jeg bruker det ikke. Jeg svarte trådstarter, Oveber, som enn så lenge er taus …
medlem i 229 måneder
 

Re: Flytende "Messages"-vindu

Innleggav Morse » man 06.06.2016 2:43

Sorry about that, Ove! :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Flytende "Messages"-vindu

Innleggav infero » man 06.06.2016 17:31

Du kan evt. bruke "Sosialt" i varslingssenteret? Denne lar deg sende meldinger på nesten samme måte. Jeg har satt opp et "aktivt hjørne" som gjør at den vises når jeg tar musen opp i høyre hjørne.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere