Plukke opp filnavn i dialogboksen. Mac OS Sierra.

Diskusjon rundt Mac OS

Plukke opp filnavn i dialogboksen. Mac OS Sierra.

Innleggav youdecide » tor 22.09.2016 16:34

Hei!
Har tre mac'er hvor Mac OS Sierra er installert. Ingen av de ved lagring av filer (fil dialogboksen) plukker opp navnet på filene når jeg skal lagre. Hvis jeg har en fil på skrivebordet som heter "abc-123" så kunne jeg tidligere klikke på den så ble filnavnet hentet fra den... nå skjer det ikke noe og jeg må skrive filnavnet på nytt. Slitsomt når det er flere revisjoner av samme filnavn. Noen andre som opplever dette? Evt. har noen fiks?

På forhånd takk,

Tom

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Plukke opp filnavn i dialogboksen. Mac OS Sierra.

Innleggav arntss » tir 27.09.2016 21:50

Hjelper deg ikke så mye, men hos meg fungerer det fortsatt fint på en Macbook Retina og en iMac. Macbook Retina har jeg hatt alle utviklerversjonene og det har fungert hele tiden der, iMacen har jeg nettopp oppgradert fra 10.11 og fungerer også der.

Jeg har også en del filer og revisjoner å holde styr på og det er en grei måte å hente deler av filnavnet på og bare endre feks siste del eller legge til et nr etc.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Plukke opp filnavn i dialogboksen. Mac OS Sierra.

Innleggav youdecide » tir 27.09.2016 22:01

Hei og takk!
Ja, har nå oppdatert to andre macer og samme problem der. Kan illfall se at det ikke er programrelatert da det er fil dialogen til OS'et. En kollega av meg med mer eller mindre system hadde ikke dette problemet. To Macbooker, to iMacer og en Mac Mini har altså dette problemet... hmmm... skal gi beskjed om jeg finner ut av det.

Edit: Fant ut av det:
https://discussions.apple.com/thread/7686068

Takk :)

Tom

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron