Oppgradere minne på imac. Hva er det jeg ikke skjønner?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Oppgradere minne på imac. Hva er det jeg ikke skjønner?

Innleggav sveipa » tir 27.09.2016 22:23

Har kjøpt 2 stk Crucial DDR3 1066MHz 4GB SODIMM Mac til min imac fra sent 2009.
Montering gikk greit, men når jeg går inn på : Om denne maskinen+ minne, så har jeg fått bare 2x2 GB. Hva er det jeg ikke skjønner her?
Kjøpte minne på Komplett.no
medlem i 194 måneder
 

Re: Oppgradere minne på imac. Hva er det jeg ikke skjønner?

Innleggav Helge Hafstad » tor 29.09.2016 1:11

Du skriver ikke om det er 21.5 eller 27" du har, men begge har 4 sloter og kan ta 16 og 32 GB minne. Bruker du alle slotene? Du bør ellers teste både med og uten orginalbrikkene for å se om der er forskjell. Type minne du oppgir er riktig for disse modellene. Virker det ikke så må du ev reklamere på dem.

Det kan også være så enkelt som at det kun er originalbrikkene du ser og at de 2 nye ikke sitter dypt nok i slotene.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Oppgradere minne på imac. Hva er det jeg ikke skjønner?

Innleggav sveipa » tor 29.09.2016 9:38

Hei.
Det er 21,5 tommer. Altså kan jeg ha 16 GB
Jeg har byttet rundt på minnene i de forskjellige slotene, men kun de 2 "orginal" brikkene viser 4GB. Det er vel heller ikke mulig å dytte minnebrikken inn feil vei? Altså opp ned? Kan nye brikker være såpass tighte at de må ha ekstra kraft? Men har som sagt stokket om på de og det ser ut som at alle er ordentlig inne i sloten. De nye brikkene viser 2GB uansett hvor jeg plasserer dem og de gamle viser 4GB.
Veldig rart om begge nye minnebrikker er feilvare.
Nå virker heller ikke omstart med div taster inne. Feks : alt+cmd+P+R.
Hovedkortet?
Skal hente nye minnebrikker på Pick up point hos Komplett i dag, så får vi se senere.
Uansett: Takk for svar.

Ahh. Nå har jeg byttet ut mine 2 gamle Samsung minnebrikker og satt inn 4 nye Crucial DDR3 1066, og nå er olt ok. Lurer derfor på om minner fra forskjellige fabrikanter ikke jobber sammen el noe. Jeg skjønner ikke hvorfor 2 nye crucial sammen med 2 gamle Samsung ikke virket i går. Samsung minnebrikkene virket som normalt 2x4 MB, men ikke Crucial som viste kun 2x2 MB i går. Nå som jeg har fått enda ett sett med Crucial brikker, så virker plutselig alt som normalt altså 4x4 GB. Noen som vet?
medlem i 194 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]