Mojave

Diskusjon rundt Mac OS

Mojave

Innleggav torefi » fre 02.11.2018 21:15

Eg har en iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) og har nettopp installert Mojave. Erfaring: Masse problemer. Nesten alt går i sirup. Noe så enkelt som å slette ei lita fil fra skrivebordet kan ta et halvt minutt. Pages og Numbers henger osv osv. Noen andre som opplever det samme, og hva er eventuelt løsninga?
medlem i 195 måneder
 

Re: Mojave

Innleggav Fluffy » man 05.11.2018 9:44

Etter å ha hatt mac siden midten av 90-tallet er min løsning på nye oppdateringer å vente til barnesykdommene er fjernet. Kan ta tid men det funker :bitchin:

Hvis du har en backup fra før du oppdaterte kan du gå tilbake til den, hvis ikke må du bare vente på Apple for fiksing.
medlem i 205 måneder
 

Re: Mojave

Innleggav torefi » man 05.11.2018 10:10

Det har jo kommet én oppdatering, så det er bare å vente..Takk!
medlem i 195 måneder
 

Re: Mojave

Innleggav Cata » fre 09.11.2018 0:57

Henger meg på denne om enn med et annet spørsmål. Har litt lyst på Mojave, men venter på at barnesykdomsfasen skal gi seg litt. (Er ikke helt fornøyd med min Sierra).

Har MacBook Pro - tidlig 2015 så installering bør gå bra, men, så leser jeg om Apples overgang til 64 bits apps, og blir sittende og undre. Har sjekket eksisterende apper etter tips fra https://www.macworld.co.uk/feature/mac-software/apps-work-macos-mojave-3678735/ og blir litt forundret når jeg ser at så mange av Apples egne apper heller ikke vil virke (eks. iMovie og iTunes). Er også litt bekymret for Wimp som kommer opp med 32 bits app, mens Tidal ikke er nevnt med et ord.

Bør jeg være bekymret for at jeg mister noe "viktig" som er en del av selve Apple-oppsettet?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Mojave

Innleggav Cata » fre 09.11.2018 0:57

utilsiktet dobbelpost
Sist endret av Cata den fre 09.11.2018 11:58, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Mojave

Innleggav Fluffy » fre 09.11.2018 1:05

Bruker ikke så mange av programmene til Apple lengere, er stort sett bare photoshop og lightroom men der er det til gjengjeld mange som har problemer etter oppgradering til Mojave. Jeg kommer til å sitte på gjerdet til alt blir rettet, men skulle ikke det skje så blir Mojave ikke innstallert her.

Har du lyst å innstallere Mojave vil jeg absolutt anbefale å ta sikkerhetskopi av alt før du begynner, sånn just in case.
medlem i 205 måneder
 

Re: Mojave

Innleggav Cata » fre 09.11.2018 12:01

Nå høres jeg vel blondere ut enn jeg er, for jeg tror svaret er "ja", men dobbeltsjekker. Vil en full diskkopi via Time Machine være tilstrekkelig til å sette meg tilbake til forrige OS versjon, eller vil det bare være programmer og dokumenter som kommer tilbake?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Mojave

Innleggav Grubasek » fre 09.11.2018 12:32

Litt info om min oppgradering til Mojave:

Av alle apper (inkl. iTunes) som var oppegående før oppgraderingen, er det kun ETT program som sluttet å virke (Net Monitor).

Skulle gjerne ha lagt ved et bilde, men vet ikke hvordan.

Jeg er godt fornøyd med Mojave. :-)

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]