First Aid found corruption that needs to be repaired

Diskusjon rundt Mac OS

First Aid found corruption that needs to be repaired

Innleggav LordGreystoke » søn 17.03.2019 14:13

Jeg opplever innimellom at maskinen min "fryser". Dvs at den ikke gir respons, men fryser i noen sekunder av gangen. Det varierer hvor ofte dette skjer. Jeg har forsøkt å søke etter feil gjennom Diskverktøy, og når jeg kjører førstehjelp, får jeg følgende beskjed:

"First Aid found corruption that needs to be repaired. To repair the startup volume, run First Aid from Recovery."

Men når jeg starter opp fra Recovery, får jeg ikke tilgang til disken. Jeg har nå reinstallert Mojave, men får fortsatt samme beskjed når jeg kjører førstehjelp gjennom Diskverktøy. Noen som har kvalifiserte tips på hva jeg bør gjøre?

LG

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: First Aid found corruption that needs to be repaired

Innleggav Helge Hafstad » søn 17.03.2019 18:50

Greit å nevne modell og system ved slike spørsmål.

Er disken mer enn 5 år så bytt den i nyere, ev SSD. Den lever på lånt tid. Kan også reklameres om den er innenfor garanti.

Det kan også være aktuelt å bytte disk om den er mellom 2-5 år. For å finne ut mer om det er reparasjonsprogrammer som DiskWarrior og TechTool Pro nyttige. De klarer som regel jobben bedre enn Diskverktøy.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: First Aid found corruption that needs to be repaired

Innleggav LordGreystoke » søn 17.03.2019 21:21

Ja, beklager.

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Mid 2014)
Processor 3GHz Intel Core i7
Memory 16 GB 1600 MHz DDR3
Graphics Intel Iris 1536 MB

macOS Mojave
Version 10.14.3

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: First Aid found corruption that needs to be repaired

Innleggav Helge Hafstad » tir 19.03.2019 9:53

Hvis du tester dette med fx DiskWarrior uten bedring så ville jeg holdt en knapp på å bruke reklamasjonsretten din. Som er 5 år fra kjøpsdato. Lever maskinen på et Apple-autorisert verksted og se hva de finner ut. Det kan også være hovedkort eller andre komponenter. Godt mulig du får ordnet dette vederlagsfritt.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: First Aid found corruption that needs to be repaired

Innleggav LordGreystoke » tir 23.04.2019 17:30

@Helge Hafstad: DiskWarrior kan ikke reparere APSF-formaterte disker. Var ikke klar over denne problematikken før jeg kjøpte den. Kjenner ikke til TechTool Pro. Er det like bra? Og vil det fungere på min disk? LG

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]