Nedgradere fra Mojave til High Sierra!

Nedgradere fra Mojave til High Sierra!

Innleggav Haakon » ons 20.03.2019 10:04

Et program jeg har (Excel) virker ikke lenger og jeg mistenker at det har sammenheng med at jeg oppgraderte til MacOS Mojave.
Er det mulig å nedgradere til mitt gamle High Sierra?
medlem i 236 måneder
 

Re: Nedgradere fra Mojave til High Sierra!

Innleggav Grubasek » ons 20.03.2019 11:29

Har du prøvd å re-installere Excel (dvs. Office-pakka)?

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Nedgradere fra Mojave til High Sierra!

Innleggav Helge Hafstad » ons 20.03.2019 11:53

Hvilken versjon av Excel? 2011 er såkalt «ikke støttet» og det samme gjelder sikkert også Office 2008. Men Office 2011 fungerer med stadige varsler om å oppgradere samt at ved åpning og lagring kan det bli mye badeball. Det varierer imidlertid hos forskjellige brukere.

Problemet med 2016-versjonen er at FOR mye er nytt - som det nesten alltid er med Office. Navigering og hurtigtaster samt en del funksjoner i fx Excel er kraftig endret. Når man gjennom mer enn 25 år har blitt vant til å kun klikke i celler for å legge sammen så er det fatalt at denne funksjonen blir borte. Det samme ang hurtigtaster for å legge til eller fjerne rader og kolonner samt at også kantlinjer må man nå ta manuelt.

Dette er bare så alt for typisk Microsoft. I stedet for å la brukerne beholde det de er godt fornøyd med inn i neste versjon så blir alt gjort på nytt. Og anderledes.

Jeg biter meg fast i 2011 så lenge jeg kan, men må innrømme at irritasjonsmomentene stiger...:-/

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Nedgradere fra Mojave til High Sierra!

Innleggav Morse » ons 20.03.2019 17:31

Det er fullt mulig å nedgradere til High Sierra, men jeg kan love deg at det ikke er enkelt. Hvis maskinen ellers virker bra, vill jeg heller angrepet problemet fra Excel-kanten, som nevnt ovenfor.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nedgradere fra Mojave til High Sierra!

Innleggav Grubasek » tor 21.03.2019 12:28

Hvis du absolutt VIL nedgradere; her er en oppskrift:

https://appletoolbox.com/2018/09/how-to ... gh-sierra/

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron