Spotlight-indeksering for eksterne enheter

Diskusjon rundt Mac OS

Spotlight-indeksering for eksterne enheter

Innleggav Jafaquake » tor 18.07.2019 19:22

Jeg har spurt om dette tidligere, men har ikke funnet en løsning. Er det noen som vet hvordan man kan Spotlight-indeksere eksterne enheter, i dette tilfellet en Synology NAS? Jeg vet at Apple fjernet muligheten for å kjøre kommandoen "mdutil /Volumes/name -i on" i senere versjoner av macOS. Hvorfor kan man lure på.

Etter å ha indeksert fra serversiden så fungerer søk i Finder, men altså ikke via Spotlight. Det gir jo mening da den støtter seg på Spotlight-indeksen.

Uansett, er det noen som har en workaround for dette? Eventuelt et tredjepartsprogram som kan gjøre samme greia. Hot key for søk og som kan indeksere eksterne filer, og ikke basere seg på Spotlight sin.
medlem i 126 måneder
 


Re: Spotlight-indeksering for eksterne enheter

Innleggav Jafaquake » fre 19.07.2019 8:45

Takk, men det fungerer ikke. Prøvd både via afp og smb, ingen forskjell.
medlem i 126 måneder
 

Re: Spotlight-indeksering for eksterne enheter

Innleggav Morse » fre 19.07.2019 14:34

Kunne det være en løsning å installere DiskStation Manager 6 på NAS´en? Ser den er oppe i 6.2 nå:

https://www.synology.com/en-global/dsm

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Spotlight-indeksering for eksterne enheter

Innleggav Jafaquake » lør 27.07.2019 11:45

Beklager litt sent svar, har vært uten PC en uke. Den kjører nyeste versjon, DSM 6.2.2-24922 Update 2. Problemet er at jeg ikke får satt opp noe indeksering fra klientsiden. Spotlight støtter det ikke, og alle tredjepartsprogrammer jeg har kommet over baserer seg på nettopp Spotlight sin. Veldig synd at dette ikke fungerer lenger.

Har du noen andre forslag, Morse?
medlem i 126 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron