Usikker på kjøp av ny Macbook

Usikker på kjøp av ny Macbook

Innleggav stabx » man 22.07.2019 18:27

Jeg har en late 2012 13'' retina som jeg forsåvidt er strålende fornøyd med. Den har fungert så og si feilfritt, ett skjermbytte og ett batteribytte. Den funker fremdeles topp, men etter snart 7 år føler jeg den er moden for utskiftelse.
Elkjøp har kampanje på rentefri og gebyrfri nedbetaling på Apple ut september og tenkte å benytte meg av dette da prisene har mildt sagt steget siden jeg handlet sist. Det blir enten Pro eller Air 2019 modell. Det eneste jeg er så usikker på er tastaturet. Vet de har fått mye kritikk angående det, og det ryktes om at de kommer med en ny tastaturtype i neste Pro. Hva er deres erfaringer med Butterfly tastaturet? Jeg har testet det og er ikke spesielt fan, men skulle nok blitt vant med det i lengden så lenge det hadde holdt seg feilfritt.
medlem i 178 måneder
 

Re: Usikker på kjøp av ny Macbook

Innleggav Cybbe » ons 31.07.2019 21:27

Vil ikke kalle skjermbytte problemfritt eller normalt.

Når det er sagt - disse tastaturene virker som et feilsteg fra Apple. De er forbedret i hver generasjon, men de underliggende problemene er kun minimert, ikke eliminert. Det er ikke så mye et spørsmål om hvorvidt du trives med tastaturet, det er spørsmål om de vil slutte å fungere pga. normal bruk.

https://www.macrumors.com/guide/butterf ... rd-issues/

Nå har du en viss trygghet i at Apple vil fikse maskinen om du får problemer, men spesielt gunstig er det ikke.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Usikker på kjøp av ny Macbook

Innleggav stabx » ons 31.07.2019 22:19

Hadde problemer med at bilder kunne sitte litt igjen i skjermen, Pippin i Kristiansand byttet skjermen uten kostnad selvom den ikke var handlet der, og det tok ca 3 timer. Anser det derfor ikke som et veldig stort problem, batteriet svulmet opp og ble byttet uten kostnad igjen.
Jeg kommer nok til å vente med å handle. Har undersøkt litt ang tastaturet, og har ikke funnet noe annet enn negativ kritikk. Hvis ryktene er sanne så kommer det ett nytt tastatur på den nye 16 tommeren, og da følger nok også 13/15 tommerne etter om ikke så altfor lenge. Jeg overlever tross alt ett år til med denne.
medlem i 178 måneder
 

Re: Usikker på kjøp av ny Macbook

Innleggav Morse » tor 22.08.2019 4:15

Les denne her og ta deg en god og grundig tenkerunde:

https://www.macrumors.com/roundup/macbook-pro/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]