Irriterende høyttaler ikon

Diskusjon rundt Apples iMac

Irriterende høyttaler ikon

Innleggav henrjohn » tor 14.11.2019 14:14

Et irriterende høytalerikon kommer stadig vekk frem på skjermen.
Det dukker opp om jeg bruker noen av tall-tastene, eller andre funksjonstaster som feks piltastene.
I systemvalg, lyd effekter/ lyd ut - får jeg ikke avkrysset for "Lyd av" på interne høyttalere når høytalerikonet vises..?
Dersom jeg trykker på "Lyd av" knappen på tastaturet, så forsvinner høytalerikonet fra skjermen og jeg kan krysse av "Lyd av" på lydeffekter, men så snart jeg bruker en funksjonstast så kommer ikonet tilbake og avkryssingen "Lyd av" er borte.??
Det samme skjer om jeg skyver volumkontrollen til minimum. Er ikonet fremme så går den tilbake til Max av seg selv.
Når ikonen kommer frem hører jeg også av og til en tikkelyd i intern høyttaler i 2-3 sekunder.???
Bruker Bose usb externe høytalere, men det hjelper ikke noe på dette om jeg slår de av.
Noen råd om hvordan jeg kan bli kvitt dette?
MacOS = Mojave
medlem i 113 måneder
 

Re: Irriterende høyttaler ikon

Innleggav Grubasek » tor 14.11.2019 15:04

Mulig løsning, les her:

https://support.apple.com/no-no/HT204063

Går ut ifra at du har forsøkt å restarte maskinen. :-)

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Irriterende høyttaler ikon

Innleggav henrjohn » fre 15.11.2019 12:49

Maskinen "la ned arbeidet" etter at Catalina ble installer. Alt gikk i slow motion. Fusion disken ble separat og bare elendighet. Måtte slette harddisken og reinstallere Mojave. Problemet med høytalerikonet var også tilstede før denne reinstalleringen?
medlem i 113 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]