Merkelig telefonsamtale

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Merkelig telefonsamtale

Innleggav el-nino » man 16.10.2006 15:00

Ble idag oppringt på min mobiltelefon fra ett nummer fra +94. Jeg har mange venner i utlandet, så jeg tok telefonen. Mannen i andre enden snakket ganske godt engelsk, og begynte å spørre meg spørsmål ang. bedriften min (jeg får massevis av disse telefonene fra selgere til mitt enkeltmannsforetak). Først spurte han om å få snakke med "the manager". Det er meg svarte jeg. Så spurte han om hvor lenge jeg har holdt på i bransjen, og jeg svarte. Han tippet da at jeg var rundt 30 (noe som er feil), og var fornøyd med det og fortsatte å spørre. Han spurte med om hva som var fornavnet mitt, og spurte om jeg ville stave det, noe jeg ikke gjorde. Så spurte han om jeg hadde noen erfaring med aksjer, jeg sa ja, og han spurte om det bare var i norge eller internasjonalt. Jeg sa norge, og så skulle han si noe mer, men så plutselig la han på.

Jeg hadde hele tiden en avvisende tone, og fulgte ikke med helt på hva han sa, og mumlet svarende fordi jeg var på jobb.

Det jeg da lurer på er: hva ville denne mannen, og hva kan han bruke informasjonen jeg gav ham til? +94 fant jeg ut at var Sri Lanka, og Googlet nummeret, og fant ut at han hadde ringt en fyr på et dansk forum også.

Nummeret var: +94 115369843
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Funkaholic » man 16.10.2006 15:06

Tror samme "firmaet" har ringt hit også. De legger ut om at "dette er bare en vitenskapelig undersøkelse" osv osv. Gir seg aldri og ringer opp igjen om man bare legger på. Så noen dager senere ringer de igjen og ramser opp alt mulig rart man vistnok har svart ja på å kjøpe. De kan også vise til opptak av samtalen der det bekreftes at man har sagt ja.
Dvs. de har klipt og limt som bare det.

Jeg truet med å kalle inn økokrim og det norske politi, ramsa opp overvåkingslover i Norge osv. Da ble det stille og har ikke hørt noe siden.

At du ble brutt kan du forhåpentligvis regne som heldig, for de er dritsleipe. Men godt mulig det ikke er samme gjengen, bare hørtes så innmari likt ut.

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav akira » man 16.10.2006 15:06

er mange folk som får slike telefoner, det er en litt anderledes utgave av
nigeria svindelen....

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Merkelig telefonsamtale

Innleggav Laurel27 » lør 17.05.2008 9:53

Her noen hørt om et firma som kaller seg Stron Group? Noen som har blitt lurt av disse?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Merkelig telefonsamtale

Innleggav epifant » lør 17.05.2008 10:26

el-nino skrev:Han spurte med om hva som var fornavnet mitt, og spurte om jeg ville stave det, noe jeg ikke gjorde.


Bra. En del av hva disse skamløse svindlerne driver med er å bl.a. finne ut hva du heter, slik at de selv kan bruke navnet ditt senere for på den måten å fremstå som mer troverdig. Om man er fra Sri Lanka og gjerne vil lure noen til å tro at man er engelsk nytter det ikke å si at man heter N´golo Mbebe (<- et godt eksempel på at jeg som nordmann ikke aner hva som er et vanlig navn på Sri Lanka) :-P

Ikke si hva du heter. Si hva som helst annet. Si du heter Hung Likahorse, Da Shizzle eller noe annet helt på bærtur :-)

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]