Løst: Får ikke installere Adobe Photoshop CS3 Trail

Diverse programvare

Løst: Får ikke installere Adobe Photoshop CS3 Trail

Innleggav arveT » tir 15.05.2007 17:14

Hei

Jeg lastet i dag ned trail-versjonen av Adobe Photoshop CS3, for å teste det på maskinen min. Jeg har frafør PS CS2, og lurte på om det var verdt å oppgradere, med tanke på nye funksjoner, og se om det går tregere/raskere enn CS2.

MEN: når jeg starter setupen får jeg opp denne feilmeldingen i System Check:
Adobe Photoshop CS3 cannot be installed bacause it conflicts with: Adobe PhotoShop CS3


Bilde

Har hatt beta-versjonen av Photoshop CS3 for lenge siden, men det slettet jeg etter kort tid på grunn av en bug. Slettet det da ved å dra det over i papirkurven og tømme.

Når jeg søker på Photoshop CS3 i spotlight, får jeg opp disse resultatene

Bilde

Mappen med Photoshop CS3 er bare en mappe med ikoner, som jeg lastet ned for å skifte ut Lightroom ikonet (fra denne siden)
De to andre er installeringsprogrammene og mappene

men jeg får alså ikke opp noe Photoshop applikasjon (annet en Photoshop CS2) eller noen andre filer som ligner

Er det noen som har noen idé om hva jeg kan gjøre, noen filer jeg kan slette?
på forhånd takk for hjelp :)
Maskinen er en 12" PB 1,5GHz, 1280MB ram, hvis det skulle ha noe å si


Edit: ser i "read me" filen som følger med, at det ikke var rett avinstallasjon jeg gjorde sistgang.
IMPORTANT: Mac OS has new uninstall functionality. DO NOT drag applications to the trash to uninstall them. To safely uninstall on Mac OS X, double-click the product installer in Applications\Utilities\Adobe Installers. Authenticate as an administrator, then select Remove Components and follow the on-screen instructions.


Det må da være noen filer som ligger igjen noen steder... er det noen som har peiling på hvilke jeg skal slette da?
Sist endret av arveT den tir 15.05.2007 20:42, endret 1 gang
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Bircoff den andre » tir 15.05.2007 18:29

kan være det ann å Kjøre avistallasjonsfilen som følger med i CS3, for å ta knekken på de siste filene som henger igjen. ikke sikker på om dette funker; men kan være verdt forsøket.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav arveT » tir 15.05.2007 18:36

har prøvd det flere ganger, men får opp at den ikke kunne avinstalere Adobe PhotoShop CS3 og Shared ettellerannet...

men takk for svar :)

Kan det være noe preference filer som henger igjen? har lett litt i bibliotek mappen, men har ikke funnet noe enda..

Edit:

Da fant jeg ut av det, ved å søke litt på supportsidene til Adobe.

Lastet ned scriptet "CS3clean" som gjennom en liten runde i terminal slettet alle CS3 programmer og innstillinger. Så kjørte jeg installen igjen, og da gikk det flott.

Adobe har lagt ut en guide for dette som man finner her, hvis noen skulle støte på samme problem
medlem i 229 måneder
 

Innleggav InaHerstad » ons 23.05.2007 16:43

Jeg får ikke installert det.
Når jeg har fått opp setup-filen, så står det bare at jeg må lukke Internet Explorer før jeg kan fortsette..
Er det noen som vet noe om det?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Saft » ons 23.05.2007 16:55

Er det på Windows du prøver å installere?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav InaHerstad » ons 23.05.2007 17:00

Ja, men jeg så jo da at dette var et MAC forum.. o_O
medlem i 202 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron