Vinne iPhone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Vinne iPhone?

Innleggav Mr.Hofslett » man 20.08.2007 23:59

Jeg begynte i dag mitt mitt andre år på videregående skole. Vi fikk med oss en kalender med forskjellige kuponger for billige skolesaker, klær, mat og konkuranser. Jeg la merke til en konkuranse som Gule Sider reklamerte for. "Vi trekker en heldig vinner av en iPhone". Du skulle svare på 2 enkle spørsmål for å være med i konkuransen.

MEN. Jeg stiller meg skeptisk til denne konkuransen siden iPhone ikke er lansert i verken Norge eller Europa. Så jeg sendte mail til Eniro, som eier gule sider.

"Hei. Jeg ser at Gule Sider har en konkuranse gående hvor det står man kan vinne en iPhone. Som ivrig Applefan vet jeg at iPhone ikke er lansert i Norge, og heller ikke i Europa. På dette tidspunk er den KUN for salg i USA. Jeg vet om noen som har importert iPhonen til Norge, men da med fusnksjoner på iPhonen som ikke virker fordi man må da skrive en kontrakt med AT&A og registrere telefonen i USA. Når jeg da ser at dere skal trekke ut en vinner av en iPhone, tror jeg dere rett og slett har funnet ut at iPhonen er hipp og kul, og derfor bruker den kun som trekkmiddel. Trekker dere ut en fiktiv vinner også da kanskje? Hva er deres forklaring på dette?"

Lurer på hva jeg får som svar...

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Froskus » tir 21.08.2007 0:06

stusset selv over den der.
Her er et litt dårlig mobil-bilde av kupongen:
Bilde
medlem i 212 måneder
 

Innleggav desafio » tir 21.08.2007 0:08

Litt fordomsfull ordlegging, men jeg forstår poenget ditt. Faren er at tonen kanskje virker litt useriøs, og at de da velger å overse mailen.
Dersom du hadde spurt hvordan de tenker å gjennomføre dette i praksis, så øker sjansen for et konstruktivt svar.
Jeg tenker meg det at de også har importert en telefon eller to fra USA, og så låst den opp på samme vis som mange andre her på forumet har gjort.
Forøvrig, dersom jeg var dem, ville jeg ikke brydd meg så mye om dette med funksjoner som ikke funker. Det er tross alt ikke deres feil at alle iPhones funksjoner ikke er støttet i Norge enda

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav hhaugen » tir 21.08.2007 0:12

Konkurransen varer til 30. desember. Dvs at vinneren sikkert trekkes i løpet av januar og da har vel mest sannsynlig iPhone blitt lansert i Europa og forhåpentligvis Norge. Dermed bør de ikke ha noen problemer å skaffe denne som premie...
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Cryptography » tir 21.08.2007 0:16

hhaugen: Det er min teori også... Dret meg såpass ut at jeg har laget en lik tråd om samme tema...


EDiT: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=56656


EDiT2: Uansett, da har jeg sendt inn et svar på konkurransen... Skal vinne den iPhonen ass ;D

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Mr.Hofslett » tir 21.08.2007 0:25

Om de har planer om å kjøpe den inn er jo det forsåvidt greit. Men jeg synes at det er dårlig at det ikke står noe info på kupongen eller på gulesider.no

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav iTouch » tir 21.08.2007 7:37

Jeg vet ikke helt om det er så på jordet jeg?

Gulesider drives av Eniro - men deres største partner er dog Telenor da Gule Sider er telenors offisielle utgiver.

Telenor har blitt Apple forhandler, først og fremst Telenor butikkene i Sverige som har startet salg av Apple-produkter allerede.

CDON.com har lagt ut iPhone for forhåndsbestilling (?), og datoen de først oppgav som antatt leveringsdato er nå borte. Men alt dette tyder på en lansering ved årsskifte.. ?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Yogi » tir 21.08.2007 9:58

Det er litt suspekt å ha en konkurranse for et produkt som ikke er garantert å komme hit i tide.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Mr.Hofslett » tir 21.08.2007 15:06

Nettopp!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav admin » tir 21.08.2007 15:08

Hvis ikke de vet at iPhone faktisk kommer da :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Harriette » tir 21.08.2007 15:59

Hva heter den dagboken dere har snakka om? :-)
medlem i 200 måneder
 

Innleggav sas » tir 21.08.2007 16:05

Vinneren trekkes 30 desember eller noe..
Lovde ikke Apple at iPhone kommer til Europa i fjerde kvartal av dette året?
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Mr Mac » tir 21.08.2007 16:09

Europa ja, men det inkluderer dessverre sjeldent Norge i lanseringssammenheng....

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Yogi » tir 21.08.2007 16:10

At den kommer til europa betyr ikke hele europa.

Den kommer nok helt sikkert til UK, Frankrike og Tyskland før jul, men jeg har mine tvil om oss småland..

Men jeg håper da jeg tar feil. Ikke det at jeg bryr meg så veldig, har da iPhone selv :p

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav SindreM » tir 21.08.2007 16:20

Harriette skrev:Hva heter den dagboken dere har snakka om? :-)


Den heter Elevkalenderen 07/08 (Min står det også Buskerud på, men sikkert lik i alle fylkene...

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]