McDonalds og iTunes - mere rykter

Ryktene har tidligere svirret om at McDonalds skal lansere en lignende kampanje som Pepsi hvor de vil ha oppsjon på å gi bort opptil 1 milliard sanger fra iTunes Music Store.

McDonalds mer eller mindre avkreftet disse ryktene, men nå ser det ut til å ha blitt liv i ryktene igjen. På en finanskonferanse hos EMI fortalte nemlig Martin Bandier, sjef for EMI Music Publishing, at det er store utsikter for fremtiden med hendhold til lovlige nedlastningstjenester som Apples iTunes. Utsiktene så spesielt lyse ut fordi Pepsi og McDonalds skal gi bort 100 millioner og 1 milliard sanger i markedsføringsfremstøt.

Macrumors som har meldt om denne nyheten mener at det virker usannsynelig at sjefen for EMIs musikk distribusjon skal basere sin finansielle tale på rykter. Vi her i redaksjonen synes også dette virker veldig merkelig, mannen må helt klart vite noe mer og vi både tror og håper at denne informasjonen stemmer.

Noen som virker usannsynelig markedsføringsmessig er at Pepsi og McDonalds skal gi bort sanger på samme tidspunkt. Pepsi sin avtale gjelder fra februar til april. Tidligere rykter har hintet om april som evt. lanseringsdato for iTMS i Europa og resten av verden, kan dette ha en sammenheng? 1 milliard sanger høres for mye ut for det amerikanske markedet alene og derfor kan det virke høyst sannsynelig at denne avtalen vil gjelde hele Europa og være en perfekt måte å starte iTMS revolusjonen i Europa og resten av verden. Forhåpentligvis kan det bli muligheter for oss nordmenn å nyte godt av disse "gratis" sangene!

I'm lovin' it.. :)

Tags:
  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai