Nye tall fra NDP viser at iPoden fortsatt knuser all motstand. I februar, som normalt er en dårlig måned for Apple, hadde Apples iPod en markedsandel på 72.3 prosent i USA. På andreplass var SanDisk med 9,7 prosent og på tredje lå Creative med 2.7 prosent.
Disse tallene inkluderer ikke direktesalg, dvs. salg direkte fra AppleStore på Internett eller i butikk. Den virkelige markedsandelen er med andre ord vesentlig høyere da Apple har en svært stor del av det totale iPod-salget gjennom sine egne kanaler.
Nummer fire på listen er Samsung som har 2.6 prosent av det amerikanske markedet.
Microsofts storsatsning Zune, må nøye seg med 2.5 prosent og en femteplass.
Samtidig mener analytikere at Apples iPod raskt vil nå enda nye høyder. JMP Securities mener at Apple lett vil gå forbi Sonys 350 millioner solgte Walkmans på 80 og 90-tallet. Først når Apple når 500 millioner solgte iPods mener JMP at salget vil flate ut. I disse beregningene er ikke Apples iPhone tatt med.
Via iPod1.no
jpsalvesen tor, 12/04/2007 - 10:48
Det som er interessant i år 2007 (iPhone-året) er å undersøke hvor mange som bruker mobilen til å høre på mp3.
mingebretsen tor, 12/04/2007 - 13:32
...og hvor mange som gjør det etter iphone er sluppet;)
Markus Ingebretsen
www.mingebretsen.com
macrules tor, 12/04/2007 - 15:05
Ikke alle er positive....
http://www.forbes.com/video/?video=fvn/tech/de_df_download041107_ms&partner=yahootix