I gårsdagens utgave av The Economist – ei britisk ukesavis som er viden kjent for å ha den beste utenriksdekninga i den engelskspråklige avisverden, og ikke er så dårlig på økonominyheter heller – har Apple fått forsida, med tittelen: "Apple and the art of innovation". En av artiklene ligger gratis tilgjengelig hos The Economist. En svært god artikkel som bør leses av enhver ivrig Macer.
Og for å sette dette i perspektiv, de forrige fire ukenes forsidetitler:
- Cleaning up – How business is tackling climate change
- Israel's wasted victory – The six-day war, 40 years on
- America's Fear of China
- Tony Blair – How will history judge him?
Apple er i celebert selskap med andre ord.
Samor søn, 10/06/2007 - 22:42
arti:)
brioman man, 11/06/2007 - 08:15
Må bare pressisere at The Economist er verdens mest renomerte tidsskrift. Det leses ukentlig av 200 statsledere verden over og var en vikitg kilde til å forstå verdensbildet for bla Henry Kissinger da Cubakrisen nådde sitt klimaks og årene med stabilisering etterpå. Kissinger har blitt tilskrevet mye av æren for å tø opp stemningen mellom de to supermaktene som senere førte til Perestroika.
Schibstedt ble omtalt i to små avsnitt i en lengre artikkel om hvordan avisenen nå tjente mer penger på nett enn papir. Noen dager etter var Kjell Aamodt (konsernsjef) kontaktet at bl.a. en avis i Japan som ville lisensiere Sesam og han var invitert til Harvard University for å holde foredrag om avisens vellykkede overgang til nett. Det er nå en del av pensum på universitetet og Kjell er der borte et par dager i året.
Så dette er mer enn artig.
Bare nevner det........