Apple får forsida i The Economist

I gårsdagens utgave av The Economist – ei britisk ukesavis som er viden kjent for å ha den beste utenriksdekninga i den engelskspråklige avisverden, og ikke er så dårlig på økonominyheter heller – har Apple fått forsida, med tittelen: "Apple and the art of innovation". En av artiklene ligger gratis tilgjengelig hos The Economist. En svært god artikkel som bør leses av enhver ivrig Macer.

Og for å sette dette i perspektiv, de forrige fire ukenes forsidetitler:

- Cleaning up – How business is tackling climate change
- Israel's wasted victory – The six-day war, 40 years on
- America's Fear of China
- Tony Blair – How will history judge him?

Apple er i celebert selskap med andre ord.

Samor

arti:)

brioman

Må bare pressisere at The Economist er verdens mest renomerte tidsskrift. Det leses ukentlig av 200 statsledere verden over og var en vikitg kilde til å forstå verdensbildet for bla Henry Kissinger da Cubakrisen nådde sitt klimaks og årene med stabilisering etterpå. Kissinger har blitt tilskrevet mye av æren for å tø opp stemningen mellom de to supermaktene som senere førte til Perestroika.

Schibstedt ble omtalt i to små avsnitt i en lengre artikkel om hvordan avisenen nå tjente mer penger på nett enn papir. Noen dager etter var Kjell Aamodt (konsernsjef) kontaktet at bl.a. en avis i Japan som ville lisensiere Sesam og han var invitert til Harvard University for å holde foredrag om avisens vellykkede overgang til nett. Det er nå en del av pensum på universitetet og Kjell er der borte et par dager i året.

Så dette er mer enn artig.

Bare nevner det........

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai