Mer MobileMe-problemer

Apples lansering av MobileMe har vært problematisk og nok en gang har Apple måtte gå ut og beklage til sine kunder. Det viser seg nemlig nå at Apple har reservert over 100 Euro fra ditt kredittkort når du meldte deg på en MobileMe-prøveperiode. Normalt reserverer man et ubetydelig beløp, for eksempel $1, og frigir dette i etterkant. Apple gir alle kunder som er rammet ytterligere 30 dager gratis prøvetid.

I tillegg til den forlengede prøvetiden som Apple ga ut i forrige uke, har Apple nå også forlenget prøve tiden med 30 dager til kunder som var rammet av denne kredittkortfadesen. Totalt har Apple gitt 120 dager gratis bruk av MobilMe til disse brukerne.

Apple sendte følgende mail til brukere som var rammet av problemet:

Dear MobileMe Member,

Apple has identified and resolved an issue that caused an incorrect, temporary authorization hold of 100 EUR to be placed on your credit or debit card when your MobileMe trial account was created. We have addressed the issue and want to apologize for any inconvenience.

Typically when you create a new trial account, your credit or debit card is verified by authorizing a small charge (equivalent to USD $1). Unfortunately, an error caused the incorrect amount to be preauthorized for your card. Be assured that this is not a charge, but only an authorization hold. The hold is released by the card-issuing bank after a predetermined period, usually between a week and a month. Where possible, Apple is working to have these holds removed earlier.

To show our appreciation for your continued loyalty, we have extended your free trial period by 30 days. This extension is in addition to the 30-day extension of which you were notified on July 16, for a total of 120 days of free MobileMe service.

Look for the extension to be reflected in your account settings in the next few weeks. You may now enjoy MobileMe free of charge until 08/11/08, after which your annual paid subscription will begin. Thank you for being a MobileMe customer.

Apple vil godskrive MobileMe-kontoene som har blitt rammet med ekstra 30 dager i løpet av et par dager.

Takk til Ivar F. som tipset oss.

turimblar

haha, jeg må le litt :-D
jeg kjører trial og har ikke kunnet logge meg inn før idag, men nå funker det fint. får se om dette er aktuelt for meg fortsatt etter prøveperioden da...

110 dager igjen er fett nok det :-)

Turimblar

tefat

Etter at jeg var en gammel .Mac kunde fra 2002 til 2005 tror jeg det skal mye til for at jeg skal bli MobileMe kunde for og si det sånn ....
Jeg kan bekrefte at alt det folk har klaget om har skjedd med meg, og jeg har ringt utallige ganger til apple og klaget men de brydde seg ikke om problemene virket det som.

Den tiden hadde jeg en SHDSL linje, og når apple forteller meg at jeg får maks hastighet av hva min linke klarte på 7.2MB upload, når jeg faktisk ikke fikk lastet opp mere enn noen 100kb/sec, da er det noe galt...

Nå har jeg for en stund tilbake registret meg på en .mac trail konto, og prøvde nå og logge inn via www.me.com med min brukerkonto@mac.com og det fungerte, samt at jeg har fått forlenga trail kontoen til 63 dager gjenstående og samtidig fått 20GB iDisk space.

Takk Apple.

svars bilde

svar

Bra de vedkjenner seg problemet da.

blaaswixs bilde

blaaswix

Ja for de som var så heldige å bare få reservert beløpet én gang så... Jeg prøvde iherdig å få registrert meg på MobileMe første dagen, men MasterCardet gikk aldri igjennom.. Så det endte opp med at når kortet ble godkjent, ble det reservert 3 beløp á ca kr 800,-... Dritgøy! men men, så lenge jeg får de tilbake er det greit...

jeanthemean

Jeg har trialversjonen enda. Har fungert helt fint hos meg hele tiden bortsett fra de par dagene da de drev med den oppdateringen. Kommer nok til å betale når trialversjoen går ut i slutten av august. :)

Vaktmestern

Jeg brukte nesten 2 døgn på å laste opp 1,3 GB med bilder til iDisken min. Er ikke akkurat imponerende den opplastningshastigheten til Mobile Me :(

Peteru

"Apples lansering av MobileMe har vært problematisk og nok en gang har Apple måtte gå ut å beklage til sine kunder."
...har Apple måtte(t) gå ut OG beklage...
:o)

Powerbook 12", PowerPC, Tiger. Trenger man mere?

tosemy

1. Med Mobile Me så får jeg pusha mail til iPohnen, flott! Både mail til me.com adressen samt at jeg sender kopier fra mine andre pop-kontoer til me.com slik at jeg får disse også push. MEN, da får jeg plutselig duplikat av samtlige mailer til Mail på mac selv om den ikke henter mail fra me.com kontoen der (bare pusher)

Hvordan kan jeg stille inn så den KUN pusher til iPhone?

2. Jeg har nå fått tak i en 16GB 3G og vil da bare bytte den gamle 8GB med denne. Hva må jeg gjøre på iTunes for å beholde alle apps jeg har kjøpt, samt andre innstillinger? Dvs slette/nullstille gamle 8GB men få inn alt stæsj i den nye? :)

Takknemmelig for svar

rgulbrandsen

Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne avbestille, for jeg finner ikke ut av systemet.
Min prøveperiode går ut 19 januar.

Kan noen hjelpe?

sara

jeg godtokden 60 dagers perioden på mobile me, skulle til å logge på så gikk det ikke. jeg hadde til g med skrevet opp id og passord!

nå kommer jeg meg ikke inn og med det så kan jeg heller ikke slette prøveperioden og må derfor få en regning i posten på 65 euro!

men jeg sitter også å stusser over en ting, kanskje jeg ikke har fått lagret alle detaljer som skulle til og det er det som gjør at jeg ikke kan logge meg på... eller så funker ikke ID og passord som nevnt tidligere...

HJELP??

jeg forstår ingen ting

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai