60 dager ekstra MobileMe

Apple har fortsatt problemer med å levere en vel fungerende Mobile Me-tjeneste og selv over en måned etter lansering har flere av tjenestene vært ustabile. Apple har derfor nå gitt alle Mobile Me-brukere 60 nye dager gratis til tjenesten. Dette kommer på toppen av de allerede 30 dagene Apple ga oss tidligere. Apple har totalt nå gitt hele 90 dager gratis Mobile Me til alle registrerte brukere som plaster på såret for en ustabil tjeneste.

Apples Mobile Me har vært notorisk ustabil siden dens lansering i juni og ved flere tilfeller har tjenesten vært helt nede. En del brukere opplever fortsatt sporadiske problemer. Før Mobile Me sin lansering stilte vi spørsmål om Apple var klare for Mobile Me, noe vi med dagens erfaring kan si at de ikke var.

Problemene har gitt Apple en stygg ripe i lakken og selveste Steve Jobs innrømmet for et par uker siden i en intern e-post til Apple-ansatte at Mobile Me ble lansert alt for tidlig og på et uheldig tidspunkt (samtidig som iPhone og App Store). For å forbedre på situasjonen har Apple nå flyttet hele Mobile Me-teamet inn under Eddy Cue og iTunes/App Store. Eddy Cue har hatt ansvaret for å bygge opp infrastrukturen som håndterer en av verdens største nettbutikker, iTunes Store.

Denne endringen av lederskap betyr sannsynligvis at flere sentrale Mobile Me-personer har fått sparken. At Eddy Cue og iTunes Store-teamet nå har ansvaret for Mobile Me er et godt signal som lover godt for Mobile Me sin framtid.

Steve Jobs sendte følgende interne e-post til Apple ansatte:

Team,

The launch of MobileMe was not our finest hour. There are several things we could have done better:

– MobileMe was simply not up to Apple's standards – it clearly needed more time and testing.

– Rather than launch MobileMe as a monolithic service, we could have launched over-the-air syncing with iPhone to begin with, followed by the web applications one by one – Mail first, followed 30 days later (if things went well with Mail) by Calendar, then 30 days later by Contacts.

– It was a mistake to launch MobileMe at the same time as iPhone 3G, iPhone 2.0 software and the App Store. We all had more than enough to do, and MobileMe could have been delayed without consequence.

We are taking many steps to learn from this experience so that we can grow MobileMe into a service that our customers will love. One step that I can share with you today is that the MobileMe team will now report to Eddy Cue, who will lead all of our internet services – iTunes, the App Store and, starting today, MobileMe. Eddy's new title will be Vice President, Internet Services and he will now report directly to me.

The MobileMe launch clearly demonstrates that we have more to learn about Internet services. And learn we will. The vision of MobileMe is both exciting and ambitious, and we will press on to make it a service we are all proud of by the end of this year.

Steve

appleman

Har vært .mac-bruker siden starten, men vurderer veldig å kvitte meg med tjenesten. Har i første omgang sluttet å bruke e-postadr. og skaffet meg google cal for å være klar...

Dan Aksel

Tror ærlig talt Apple skal få problemer med at folk egentlig vil betale for denne tjenesten. Først og fremst på grunn av det frynsete ryktet me.com har, og for det andre at det som en gang var gratis i lange tider, så skal koste penger.

Margrete47

Jeg er i allfall luta lei hele greia! Får stadig opp at mailen min ikke kan sendes, og ber meg om å prøve igjen senere, og så viser det seg at mailen er sendt alikevel! :-(
Så har jeg fått sendt samme mail 2 g. da! Når jeg nå skal sende mange og lange slektsrapporter har jeg måttet gå inn på hotmailadr. min, den funker alltid!
Og dette tullet skal en betale for?! Niks!

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai