Jobb for Apple hjemme i stua

Jobb for Apple

For mange unge Mac-brukere er det å jobbe for selveste Apple en framtidsdrøm. Nå kan du starte din Apple-karriere hjemme i sofaen. Apple søker nemlig det de kaller Apple At Home Experts. Ansatte som skal jobbe med kundesupport, men fra sofaen hjemme og ikke et callcenter.

Apple har i økende grad hatt problemer med å skaffe kompetente ansatte til sine callcentere rundt om i USA og tyr nå til det som kalles for desentralisert eller virtuelle callcenter. Desentraliserte callcentere er en ny trend i USA, spesielt i IT-bransjen hvor etterspørselen etter kompetanse er svært stor. Med desentraliserte callcentere kan kompetansepersoner sitte hjemme hos seg selv og hvor som helst i landet, helt uavhengig av callcenteret. Inngående telefoner til Apples kundeservice vil da kunne bli viderekoblet direkte til ledige kompetansepersoner som for alt vi vet sitter i sofaen hvor som helst i verden.

Apple planlegger ifølge de siste jobbannonsene å ansette hele 150 personer hver måned fram til september for denne typen arbeid og søkende trenger en stille arbeidsplass, ergonomisk tilpasset stol og skrivebord, en datamaskin, en dedikert telefonlinje og bredbånd.

Foreløpig er Apples Apple At Home Experts et prøveprosjekt i USA og alle stillinger er kun utlyst for amerikanske borgere. Allikevel er det ikke å utelukke at Apple vil satse på lignende prosjekter også i Europa, spesielt ettersom etterspørselen etter Apple-produkter er økende.

Via CultofMac

Bilde av RichieC | Creative Commons

Tags:
oddiZs bilde

oddiZ

man må vel være over 18 år for å jobbe :(

noilivaps bilde

noilivap

hvorfor skulle det vært anderledes? sitte hjemme i 8 timer og ta telefoner fra sinte macbrukere, nei takk.

Lord_Linus

Og når du må sørge for at du har alt av nødvendig utstyr selv, så høres dette ut som en dårlig deal.

spiffers

Dette er vel for eksisterende mækkere, så da sitter man jo på det nødvendige utstyret uansett. Tipper man melder seg inn i en "supportpool" online når man har en ledig stund, og får da rutet samtaler til telefonen. Når man ikke gidder mer for kvelden, eller vil en tur i butikken, harve over dama e.l. så melder man seg bare ut av poolen. Man får da sikkert betalt enten etter antall supportsamtaler man har hatt, eller timebetalt. Tror mest på en stkpris, virker i hvert fall som om Apple support opererer slik, kjapt kjapt, løst problem, nestemann..

Caveman

Dette har jeg tenkt på mange ganger. Jeg jobber deltid med teknisk support igjennom telefon og epost. Det er ikke uvanlig at jeg må bruke 1-1,5timer hver vei for å komme meg på jobb visst det er kø. Å kunne spare de 2-3 timene hver gang jeg skal på jobb hadde vært supert! Ett stille rom, datamaskin og bredbånd har de fleste, er vel kanskje bare en telefonlinje som mangler hos noen.
Hadde dette blitt innført som ett valg på min jobb, hadde jeg nok brukt det ganske mye.
Men så er det jo kjekt å være med de andre litt for det sosial og.

kajac2

Tror ikke jeg ville hatt en så usosial arbeidsdag :(

FT

hva med skype som telefonlinje? du får jo ett eget nummer på det. men det koster litt i mnd.

lassolses bilde

lassolse

Når jeg først så innlegget tenkte jeg fy faen så kult det hadde vært. Men de som får den jobben har nok jævli peil. eller veldig kjappe til å søke på internett:)

Det er noe med det å ha ett arbeidsmiljø og.. kan fort bli litt ensomt tror jeg. men for en periode hadde det sikkert vært kult. Og hvis du har ambisjner for å jobbe mer med Apple er jo dette en gyllen ting å putte på CVen.

Det som er kjipt med telefon service er at folk gjerne blir litt tøffere i kjeften over telefon. men dette er jo noe man blir vant til

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai