Apple kjøper annonseselskap

Apple kjøper Quattro WirelessApple tapte kampen om å kjøpe Admob til Google, men nå er Apple igjen tilbake på krigsstien og skal ifølge All Things Digital ha punget ut 275 millioner dollar (omtrent 1.5 milliard kroner) for selskapet Quattro Wireless. Selskapet tilbyr annonseringsløsninger til blant annet iPhone-utviklere.

Med oppkjøpet av Quattro Wireless beveger Apple seg inn det som må sies å være et helt nytt område, annonsering. Quattro Wireless har som sin konkurrent utviklet annonseringsløsninger til Apples populære iPhone og iPod touch.

Tidligere i år fikk Apple et patent på å kunne tvinge brukere til å se eller reagere på annonser i OS X. Patentet kan brukes både i Mac OS X, Apple TV, iPhone og Apples ryktede nye tablet. Apple har med andre ord utviklet en løsning som sannsynligvis gjør det mulig å tvinge brukere til å se annonser, mot å få innhold gratis/rimelig - noe som utvilsomt passer godt inn hvis Apples tablet skal henvende seg mot aviser og magasiner.

Hva Apple skal med Quattro Wireless vites enda ikke, men går salget i boks bør vi ikke være forundret om denne teknologien finner veien til Apples tablet, Apple TV og andre mediaprodukter fra Apple.

Tags:
alexo89s bilde

alexo89

Apple sliter da ikke med finanskrisen altså xD Nok av penger :P

segrov

Dette betyr reklamefinansiert innhold som faktisk kan fungere også for annonsørene, uten å måtte drukne mottakeren med reklame.

Sonsol

Jeg tipper de er fornøyde med kjøpet i forhold til Google, som punget ut med 750mill dollar etter budrunden deres:P

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai