Apple erkjenner MacBook Air-problemer

Apple erkjenner MacBook Air-problemerSkjermproblemene med MacBook Air som vi omtalte i går skal nå ha blitt erkjent av Apple i et internt supportdokument. Problemet lar seg heldigvis rette med en programvare oppdatering sier Apple.

Problemene med MacBook Air har vært to-delt. Noen brukere har opplevd tilfeldige kernel panics, mens andre brukere har hatt en rekke skjermproblemer. Problemene med skjermen, spesielt på MacBook Air 11", har Apple nå bekreftet i et internt supportdokument. Bekreftelsen er ikke offentlig, men det interne supportdokumentet som BoyGeniusReport har fått tak i viser at Apple er klar over problemet og at en programvareoppdatering vil rettet dette.

MacBook Air

Det sies ikke noe om når en slik oppdatering vil finnes sted eller om dette er et problem som rammer alle MacBook Air-modeller.

andreas 30gb

"Problemet løses ved programvareoppdatering"
Vet ikke om jeg lenger stoler på den strofa fra Apple.
iMac, iPhone...

jpsalvesen

"This issue has been isolated". Dette er gode nyheter - de har tydeligvis forstått hva som er galt.

Jeg er programvareutvikler selv - så jeg vet at det er stor forskjell på å vite om en feil og lete blindt etter årsaken, og forstå hvordan en feil oppstår og jobbe med å løse problemet. :)

anonymus94s bilde

anonymus94

Det kommer sikker tdet samme som med iphone 4 der dem ikke fikser problemet med den sensoren ^^

darkfame

Apple sin QA avdelingen har sklidd litt ut i det siste synes jeg.

nkrystads bilde

nkrystad

Nå er tydeligvis inntjening av større interesse enn fornøyde kunder. Går riktige veien, dette... At programvareoppdateringer retter feilen har egentlig ingenting å si. Apple selger uferdig maskin- og programvare. Og dette skjer gang på gang nå.

darkfame

Enig, spesielt med tanke på utsagnet "We don't ship junk".

Nagel

Begynner å bli pinlig nå. Kan ikke lenger forvente at et Apple-produkt fungerer feilfritt ut av boksen, og det er synd.

De gule skjermene på iMac ble vel til slutt definert som en "ikke-feil". Feil på iPhone er "fikset" med firmware-oppdateringer. Når man kombinerer en stadig dårligere kvalitetssikring med regelrette løgner til faste kunder, begynner troverdigheten å få behov for et nytt malingsstrøk.

espran

anonymus94 : sensoren ble fikset i ios 4.2 :)

daggads bilde

daggad

Hvor har du det fra at denne proximity sensoren er fikset i 4.2 ?

Har da hørt at folk fortsatt har trøbbel med den. Jeg har ikke hatt det noen gang og all sunn fornuft sier vel hardware feil vel ?

Wackhys bilde

Wackhy

Min proximity sensor var buggy med 4.0, nå fungerer den helt fint - noe den har gjort siden 4.1. Samme story med majoriteten av folkene som hadde problemer, men det er som alltid minoriteten som roper ut og lager rabalder, og det er de som blir hørt.

daggads bilde

daggad

Å rakke ned på de såkalte minioritetene for å lage "rabalder" når de har kjøpt et dyrt produkt som har grove feil er vel å ta litt i..??

Jeg har ikke hatt problemet selv men en kompis har slitt så mye at han nå bruker en gammel Samsung istedet. La oss håpe for hans del at 4.2 som nå slippes retter dette. 4.1 gjorde det ikke.

Wackhys bilde

Wackhy

Jeg rakker ikke ned på noen som helst, men hvor mange % av iPhone-eiere tror du har dette problemet etter at 4.1 kom?
Ta f.eks. det berømte antenneproblemet, der det kom frem at det var et veldig lavt antall som faktisk opplevde dette problemet, men allikevel blir det fremstilt som om 99,9% av alle iPhone 4 har dette problemet.

De som er misfornøyd med noe roper høyest og blir dermed hørt. De som er fornøyde sier som regel ikke noe og blir dermed ikke hørt. Hvor mange ganger kontakter du en butikk etter å ha handlet der for å si at service var bra kontra hvor mange ganger du kontakter for å si at servicen var dårlig?

Nagel

Wackhy: Vel, det såkalte "yellow tint"-problemet med skjermene til iMac ble dokumentert gang på gang i mange måneder etter at Apple hevdet at det var løst - av et betydelig antall brukere. Og Apple fortsatte å omlevere dem / refundere kjøpesummen.

Formelt hevdet altså Apple utad at problemet ikke lenger eksisterte. Reelt eksisterte det i høyeste grad, og Apple erkjente det også i behandlingen av reklamasjonssakene.

De av oss som har Apple-produkter bør ikke forsvare manglende QA - og i hvert fall ikke uærlige uttalelser fra produsenten om problemene. Som kunder gjør vi oss selv en bjørnetjeneste ved å akseptere slik opptreden.

Mobilguruen

Da var det oppdatering ute som retter problemet.
Det virker bra hos meg med en ny 13" air.
Andre med erfaringer?

Arne MBP

Ingen problemer her etter første døgn

13" 4/128 Gb

espran

Hvor har du det fra at denne proximity sensoren er fikset i 4.2 ?

Har da hørt at folk fortsatt har trøbbel med den. Jeg har ikke hatt det noen gang og all sunn fornuft sier vel hardware feil vel ?

Selv hadde jeg problemer med det i iOS 4.0, men det ble litt bedre i 4.1. Da jeg oppdaterte til 4.2 har jeg ikke merket noe til problemet med sensoren, så det er der jeg har det fra ;)

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai