Bruker Word, fordi dette er blitt «industristandard», og alle samarbeidspartene sender dokumenter i Word-format og forventer å få dokumenter i Word-format (evt Excel).
Hadde det ikke vært for dette, ville jeg valgt iWorks. MS har misset et par essensielle Mac-funksjoner, som muligheten til å scrolle i bakgrunnen mens man har et annet program aktivt.
Har forsøkt både Scrivener og diverse OpenSource, men det blir for nerdete og for lite fleksibelt.
mmMac man, 01/04/2013 - 09:54
Men jeg bruker helst ikke MS Office, foretrekker helt klart komboen Scrivener og Nisus Writer Pro.
T.B.Hansen fre, 05/04/2013 - 10:20
Bruker Word, fordi dette er blitt «industristandard», og alle samarbeidspartene sender dokumenter i Word-format og forventer å få dokumenter i Word-format (evt Excel).
Hadde det ikke vært for dette, ville jeg valgt iWorks. MS har misset et par essensielle Mac-funksjoner, som muligheten til å scrolle i bakgrunnen mens man har et annet program aktivt.
Har forsøkt både Scrivener og diverse OpenSource, men det blir for nerdete og for lite fleksibelt.