Hvordan er din erfaring med Apple Support?

Meget bra
28% (139 stemmer)
Bra
29% (144 stemmer)
Verken eller
23% (113 stemmer)
Dårlig
11% (52 stemmer)
Meget Dårlig
9% (45 stemmer)
Stemmer totalt: 493

lode

Godt fornøyd med Apple Support, var tilogmed bra musikk mens jeg ventet ;) OfficeLine har også gitt meg bra hjelp, selv om jeg ikke hadde kjøpt maskinen der. InfoCare er en helt annen og lang historie.

Mars

som regel - men har også blitt misfornøyd mer enn én gang. Med årene har jeg lært meg til å begripe Macen sånn passe bra og å behandle henne konsekvent, strengt og kjærlig. Så lenge hun holder seg unna hardwareproblemer og harddrugs så fikser pappa (meg) resten =)

Åsmunds bilde

Åsmund

Jeg er så langt fornøyd med den servicen jeg har fått. Hadde en iMac som var DOA, byttet den i en ny som også var DOA, fikk en ny som var bra, men som etter et års tid ble ødelagt av overspenning på strømnettet, fikk dekket reprasjon to ganger, men maskinen ble ikke helt frisk, noe som var Tekmac (servicecenter) sin feil fordi de sa den var frisk når den ikke var det.

Har hjulpet en venn med å få ny harddisk i sin to år gamle iBook, alt dekket av Apple.

Benjamin

Benjamin
http://www.benjaminvold.com/

Leon

Jeg er absolutt fornøyd med både apple og apple-support. Maskina mi har ikke hatt et eneste problem så langt, bortsett fra et batteri som kunne være brannfarlig.

Fikk en e-post om at alle batteriene innenfor de og de serienummerene fra apple-support, og registrerte meg i et enkelt skjema.

Fikk tilsendt nytt batteri i posten et par uker etter. Dessverre var instruksjonene for å sende tilbake det gamle batteriet veldig dårlige. Det sto ingenting om hva jeg skulle gjøre hvis jeg fikk pakken i posten og ikke med UPS/TNT. Og posten ville ikke motta pakken min uten at jeg betalte for det.

Har ikke hørt noe i ettertid, selv om jeg sendte en mail til apple om det -- så nå har jeg et ekstra batteri som kan brukes i nødsfall. =)

Kule T-skjorter

msulland

Har selv dårlig erfaring med apple og det at de ikke følger norsk lov når maskinen slutter å fungere.

Kjenner også en til som har samme problemet med at en ny maskin ikke fungerer, og må nærmest true apple før de velger å følge norsk lov og fikse maskina.

Er også for dumt at de ikke har en email adresse vi kan bruke. Så slipper de lange køer og vi dyre telefonregninger.

ondepers bilde

ondeper

Når feste mellom skjermen og hovudkortet sviktet på min iBook for 2 år siden fikk eg brilliant hjelp av ein svenske. Alt gikk kjapt og smertefritt.

Men må si eg ikkje liker mange av metodene/rettningslinjene som Apple benytter seg av.

Wolfgang

Jeg har ikke brukt Apple Support.....

Kizza90

Er kjempe fornøyd med apple support frem til 2006, da begynte de å leke vanskelige

www.fotoblogg.net
An Apple a day... Keeps Windows away

RSPKT!

Twinrehz

Har bare ringt dem en gang, men det var en veldig trivelig kis som svarte, og han var veldig hjelpsom, selv om jeg kanskje var litt grønn.

Han skulle ha versjonnummeret, og jeg opp på eplet, ned på "om denne maskinen" og jeg trykker på "Mer informasjon" og har ikke snøring på hva jeg driver med! (Versjonnummeret står på den boksen som dukker opp når du trykker på "Om denne maskinen"...)

PPC-addict

hc

Hadde bransjens beste support tidligere, men fra og med i år syns jeg de er blandt de dårligste på kundebehandling.

jurgemaister

Jeg har kontaktet dem et par ganger, og har ved et tilfelle havnet hos en kundebehandler som snakket middelmådig engelsk, og tydelighvis visste lite om Mac. Jeg har også opplevd å komme til kort på datakunnskapen til en annen av kundebehandlerene deres. De burde gi telefonfolka skikkelig opplæring i Mac OS

Marv

De er greie de, eneste jeg synes er harry er at de switcher mellom folk som snakker Norsk, Engelsk og Svensk i samme samtale. Ikke at det er noe problem, men det forvirrer en del når du skal få fram et poeng.

Mea Culpa

Hvis denne avstemningen hadde vært utført på gata blandt alle de titusenvis av ipod kundene til Apple, så hadde tallene vært en skammens liste for Apple. Jeg våger å si at Mac1 brukerne ikke er har en gjennomsnittlig interesse for Apple sine produkter, med et snitt over den generelle bruker. Derfor vil jeg også mene at Mac1 brukerne vet om regler, lover, hva som er riktig med en maskin, ipod eller lignende mer enn brukere utenfor Mac1 systemet. Jeg har 7 venner som har en ipod/maskin og de har alle vært i kontakt med Apple Support, og de er rystet over hva de har opplevd. Jeg har aldri, og da mener jeg aldri hørt om noen som er SUPER fornøyd, som jeg ser noen er her inne. Veldig veldig rart vil jeg si det er.

mfn

mulig jeg har vært uheldig(men tror ikke det. De gangene jeg har ringt Apple Support så har de ikke vært mye til hjelp. Dessuten hvis du sender dem epost så krever dem at du ringer dem da de nekter å svare deg pr. epost og det er kjipt

*************************************************
The opposite of any great
truth is not a lie, just another great truth

Tormod

Har jobbet i bransjen i flere år, og har dermed vært borti det som er av support.
Apple skiller seg ut som den klart dårligste av de store! Helt horribelt spør du meg. Faktisk så dårlig at det nesten ikke finnes ord for det.
Totalt inkompetente saksbehandlere, og det verste av alt; mangel på rutiner! Man får ulike framgangsmåter på reklamasjonen for hver gang.
Det hele topper seg når du sender en DOA leveranse tilbake i oppkrav. (oppkrav på fraktbeløpet)

Fujitsu-Siemens er som å komme til himmelen om man sammenligner.

aks bilde

ak

Jeg er ikke apple-fanatiker jeg heller, men Fujitsu-Siemens sendte meg til Infocare på Alnabru med en maskin jeg hadde kjøpt privat.

Etter den opplevelsen har jeg som policy å aldri kjøpe noe mer fra bedrifter som bruker Infocare til reparasjoner og lignende. Har også snakket med noen som jobber der og fikk bekreftet at det jeg opplevde ikke var noe unntak. At selger tilbyr alternativer til Infocare synes jeg det bare er marginalt formildende, ingen med respekt for kundene sine bør i det hele tatt vurdere å sende dem til den sjappa.

Jeever

Har brukt apple support haugevis av ganger til alt fra småting til DOA maskiner. Knall service hver gang. Fikk til og med ny skjerm til min 2002 iBook etter 3 år. Sitter nå å venter på en ny Airport Express i bytte for en som tok kvelden.

Med høflighet, tålmodighet og fakta så kommer man langt!

oteiges bilde

oteige

Jeg har stort sett fått det jeg har krav på fra Apple Support. Det som forundrer meg litt er at jeg får bedre service på maskiner med Applecare enn maskiner som ikke har selv om sakene skal dekkes etter kjøpsloven. Både Infocare og Posten roter noe forferdelig, men det er jo ikke Apples skyld.

Dorian

Harddisken i powerbooken min har sviktet to ganger. Hver gang har jeg ringt til apple, beskrevet problemet og hvilke tester jeg hadde kjørt for å bekrefte teoriene mine om hva som var galt. Fikk begge gangene et servicenr og beskjed om å levere maskinen til office line i Oslo (ba spesifikt om det). Og fikk begge gangene maskinen tilbake noen uker senere god som ny. Det eneste jeg har å si noe på var officeline som ringte og sa maskinen var klar til henting om morgenen, så jeg stakk inn til byen for å hente den, men den kom ikke før klokka fire med et eller annet bud. Det ble en del kopper kaffe på en kafé ja.

Negativ opplevelse var at når iPoden var til reparasjon fikk jeg bare en ny uten den fine graveringen min. sukk.

Mac Mikkelsen

Jeg jobber som it-ansvarlig i en liten bedrift med 5 Macbook og 3 Macbook Pro. Disse fikk vi levert for under en måned siden, da vi alle gikk over til bærbare. (fra gamle hvite eMac) En av maskinene ville ikke brenne hverken dvd eller cd. Da startet det hele som tok meg fire timer av min arbeidsdag. 1: Etter å forsøkt alt som står på diverse forum, ringe Apple support. Denne telefonsamtalen tok 46 min. Til slutt får jeg et telefonnr. til, gjett hva? INFOCARE! Dette er verdens største møkkasjappe! Har hatt en del service hos dem (noe jeg har vært tvunget til). Det verste var den gangen jeg fikk en projektor tilbake og alle skruene inni var løs...2: Så ringer jeg Infocare og forklarer at jeg har snakket med Apple support og vil ordne med detaljer mht. til henting av maskin. Får opplyst at Apple har skrevet i serviceordren at vi skal betale frakt. ELENDIG! Dette på en maskin som er en måned gammel, noe jeg selvfølgelig ikke kan godta. 3: Ringe tilbake til Apple, og møter en nye kundebehandler som kan fortelle at vi selv må betale frakt! Jeg kjenner at jeg holder på å sprekke! Forklarer at vi selvfølgelig ikke skal betale frakt på en ny maskin med feil på. Ny ventetid, hun skal se hva hun kan ordne. "Ja, vi kan gjøre et unntak og dekke frakt siden maskinen er så ny" får jeg så høre. Jeg orket ikke kommentere dette med gjøre et unntak, og så bare ok og la på, får bare være fornøyd med at jeg til slutt fikk det som jeg ville. Hvis dette skal være Apples (manglende) kundeservice for bedriftskunder, så ender det vel opp med at vi blir nødt til å kjøre en omvendt "switch", og det er jo det siste ihvertfall jeg vil. Å være it-ansvarlig for Mac gjør jo at jeg faktisk også kan jobbe med salg, og kun bruke 10-20 prosent av min stilling på nettopp å være it-asnvarlig. Apple må virkelig forbedre sin kundeservice!

Mac Mini 1,83 ghz 2 gb ram / Macbook Pro 2,16 ghz 2 gb ram

  • Skriv ut artikkel
  • Abonner med RSS

Alt om iPad, iPhone og iOS

Nettradio i iTunes

Nettradio i iTunes
130 norske radiokanaler.
Få de mest populære norske, svenske og danske radiokanalene inn i en egen spilleliste i iTunes.
Oppdatert 13. mai