Tanken er god, men gjennomføringen har ikke akkurat glødet av Apple kvalitet. Jeg tror de får fikset det etterhvert så jeg kommer til å gå over til betaltende kunde. Hadde .mac for et par år siden og mer overpriset / ubrukelig tjeneste skal man lete lenge etter. Jeg føler at sync mellom enheter og push er det jeg kommer til å bruke i me pakken.
Skal Apple drive i denne bransjen må de åpne seg litt opp. Når tjenesten ramler ut, så send en epost eller legg inn ett ennlegg på en statusblogg eller lignende hvor problemet forklares og beklages. Se på Google, om gmail ramler ned så forklarer de problemet, beklager og forsikrer oss om at de undersøker hva de kan gjøre for at problemet ikke skal oppstå igjen, og Googles tjenester er gratis.
Apple har mye å lære om kommunikasjon med kundene, det gjelder både MobileMe og Release notes til programvare. "Bug fixes" er ikke akkurat tillitsvekkende.
Kjøpte MobileMe når det ble lansert og det har kun ført til problemer.
Mail har vært nede flere ganger (noen ganger flere dager sammenhengende) (Dette er kritisk)
Kalenderen nekter å synkronisere
Knappene i kalenderen på me.com reagerer ikke
Kalenderen har fjernet alle informasjonen min fra iCal
Kontaktlisten har forsvunnet en gang
iDisk er ustabil/treg og får ikke alltid opprettet kontakt med den
me.com er ikke tilgjengelig fra Linux på min Asus EEE (må kjøre Firefox i Internet Explorer/Windows XP-modus for å lure den)
me.com gallery er utrolig treg til å ta i mot bilder (har blitt litt bedre nå)
Har hatt konto siden 2003 og har alltid vært fornøyd, bortsett fra iDisk som er fro treg fremdeles. Ellers synes jeg me.com har vært veldig fint etter de 3 første dagene da det var masse rot med min konto. Nå funker det storveis.
Har hatt .Mac konto fra de dager det var gratis! Har stort sett fungert helt prikkfritt. MobileMe har fungert godt for meg, men noe push til iPhonen min via Wi-Fi kan jeg bare drite i... Så lenge jeg ikke har satt opp telefonen for EDGE, pushes ingenting. Og alle som har sjekket prisene pr. MB nedlastet, vet at utgiftene blir hinsides store med en telefon som iPhone, så det blir ikke aktuelt med det første.
Må føye meg inn i rekken over brukere som er storfornøyd med denne tjenesten. Mobile Me er og kommer til å være en av Apple`s nøkkeltjenester og det skulle bare mangle at de som alle andre dødelige programvareprodusenter opplever litt barnesykdommer. Som Mac og iPhone-bruker er dette et "must" for meg samtidig som jeg er enig i at alle gode tjenester kan forbedres ytterligere. Stå på Apple!
Har ytterst dårlige erfaringer med synkronisering av kontakter. Den fyller opp adresseboken med titusener av duplikater. Har forsøkt alt for å rette opp feilen, slik som å gå tilbake til en adressebok uten duplikater via TimeMachine og deretter kopiere alt fra maskinen til MobileMe. AppleCare Protection Plan, som vi har betalt dyrt for, er ikke til noe hjelp, de bare henviser til MobileMe's e-post support. Har sendt mail til dem, men ikke fått svar ennå. Syns Apple kunne tilbudt telefonsupport som et plaster på såret til alle dem som har hatt store problemer med denne tjenesten.
I USA betaler folk mindre, de får vesentlig høyere hastighet og de får telefonsupport.
Jeg har problemer med push av epost. Den pusher svært sjelden til iPhone. Det virker av og til, men stort sett ikke. Hender at jeg sjekker mail og finner epost som ankom for en time siden uten at den ble pushet. Får de ikke til dette, blir det ikke noe kjøp på meg.
har fungert glimrende hos meg, omtrent helt fra starten. hadde .mac fra før og har hatt det et par år. hadde tenkt å avslutte medlemskapet nå før de introduserte mobile me, men nå bruker jeg det _hele_ tiden og kommer til å fortsette abonnmenetet.
det er i hovedsak mail, kalender og adressebok sync mellom mac, web og iphone som er hovedgrunnen. bruker også gallery-funksjonen innimellom for å publisere bilder fra iphoto, men hadde egentlig droppet den for et halvår siden pga at den var for treg. nå virker det imidlertid som om de har fått fart på den igjen, så har begynt å bruke den litt igjen.
idisk derimot, er en genial greie som jeg ikke får utnyttet pga vanvittig treg upload-speed....
Har 4 kontoer, bruker alle, også hjemmesidene. Har brukt det siden tjenesten kom. Fungerer topp nå, og har gjort det siden den kom. Jeg kommer til å fortsett å bruke tjenesten
Skulle ønske iDisk var en bedre tjeneste for oss i Norge. Synes den er ubrukelig treig. Ellers har jeg vært fornøyd med .mac.com-konto og Backup. De nye finessene i MobileMe har jeg ikke bruk for foreløpig, da jeg ikke har iPhone. Synes også .me.com er et litt dustete navn. Veldig fjortis liksom - kunne vært et Windows-navn...
SindreM ons, 20/08/2008 - 12:54
Jeg har ikke hatt noen problemer, så hvis det fortsetter slik, kjøper jeg det helt klart.
Flere funksjoner hadde ikke vært dumt, men vil trolig kjøpe det uansett.
G-Mac ons, 20/08/2008 - 12:55
MobileMe skulle aldri vært lansert! Ikke slik den er!
Skulle vært Ja, hvis .Mac kommer tilbake!
wazabi ons, 20/08/2008 - 13:02
Nei, kommer nok ikke til å betale etter prøveperioden.
Har ikke fått til å synke til/fra pc.
Synes også at det er dyrt.
Brutal ons, 20/08/2008 - 13:05
Ja hvis den forbedres kraftig. F.eks at man kan bruke sitt eget domene for mail, samt at de får ordna PC-sync.
Borge63 ons, 20/08/2008 - 13:06
Har ikke hatt noen problemer og har fått exstra måneder med mobile me så jeg er fornøyd.
iOle ons, 20/08/2008 - 13:17
RIP .mac ;(
Haplo ons, 20/08/2008 - 13:31
De må få det stabilt.
KDN ons, 20/08/2008 - 13:32
Tanken er god, men gjennomføringen har ikke akkurat glødet av Apple kvalitet. Jeg tror de får fikset det etterhvert så jeg kommer til å gå over til betaltende kunde. Hadde .mac for et par år siden og mer overpriset / ubrukelig tjeneste skal man lete lenge etter. Jeg føler at sync mellom enheter og push er det jeg kommer til å bruke i me pakken.
blank ons, 20/08/2008 - 13:41
Skal Apple drive i denne bransjen må de åpne seg litt opp. Når tjenesten ramler ut, så send en epost eller legg inn ett ennlegg på en statusblogg eller lignende hvor problemet forklares og beklages. Se på Google, om gmail ramler ned så forklarer de problemet, beklager og forsikrer oss om at de undersøker hva de kan gjøre for at problemet ikke skal oppstå igjen, og Googles tjenester er gratis.
Apple har mye å lære om kommunikasjon med kundene, det gjelder både MobileMe og Release notes til programvare. "Bug fixes" er ikke akkurat tillitsvekkende.
kimiko ons, 20/08/2008 - 13:53
Ja, jeg fortsetter perioden.
bjornrostad ons, 20/08/2008 - 13:54
Kjøpte MobileMe når det ble lansert og det har kun ført til problemer.
Mail har vært nede flere ganger (noen ganger flere dager sammenhengende) (Dette er kritisk)
Kalenderen nekter å synkronisere
Knappene i kalenderen på me.com reagerer ikke
Kalenderen har fjernet alle informasjonen min fra iCal
Kontaktlisten har forsvunnet en gang
iDisk er ustabil/treg og får ikke alltid opprettet kontakt med den
me.com er ikke tilgjengelig fra Linux på min Asus EEE (må kjøre Firefox i Internet Explorer/Windows XP-modus for å lure den)
me.com gallery er utrolig treg til å ta i mot bilder (har blitt litt bedre nå)
macwerner ons, 20/08/2008 - 13:55
Har hatt konto siden 2003 og har alltid vært fornøyd, bortsett fra iDisk som er fro treg fremdeles. Ellers synes jeg me.com har vært veldig fint etter de 3 første dagene da det var masse rot med min konto. Nå funker det storveis.
kaada ons, 20/08/2008 - 14:12
Har hatt .Mac konto fra de dager det var gratis! Har stort sett fungert helt prikkfritt. MobileMe har fungert godt for meg, men noe push til iPhonen min via Wi-Fi kan jeg bare drite i... Så lenge jeg ikke har satt opp telefonen for EDGE, pushes ingenting. Og alle som har sjekket prisene pr. MB nedlastet, vet at utgiftene blir hinsides store med en telefon som iPhone, så det blir ikke aktuelt med det første.
ulven22 ons, 20/08/2008 - 14:33
Har vært medlem siden 2004 og er storfornøyd, har aldri hatt problem eller noe å klage over:)
"I can make the earth stop move in it`s track, cause I made the blue cars go away."
CBlomvik ons, 20/08/2008 - 14:59
Mobile Me FTW!
bitn ons, 20/08/2008 - 16:32
Har ikke peiling hva det er en gang..:-)))
krøllkrøllesen ons, 20/08/2008 - 16:57
nei, har bare en maskin.
XelleX90 ons, 20/08/2008 - 17:09
Nei, synes det er en ubrukelig tjeneste. Behøver ikke sync eller noe.
macsociology ons, 20/08/2008 - 18:47
Kan ikke stemme fordi det mangler et alternativ. Vet ikke.
Jeg er allerede bruker av denne tjenesten, men jeg kan per i dag ikke si noe om jeg vil fortsette å bruke den.
MG80 ons, 20/08/2008 - 19:08
Må føye meg inn i rekken over brukere som er storfornøyd med denne tjenesten. Mobile Me er og kommer til å være en av Apple`s nøkkeltjenester og det skulle bare mangle at de som alle andre dødelige programvareprodusenter opplever litt barnesykdommer. Som Mac og iPhone-bruker er dette et "must" for meg samtidig som jeg er enig i at alle gode tjenester kan forbedres ytterligere. Stå på Apple!
hc ons, 20/08/2008 - 20:22
Har ytterst dårlige erfaringer med synkronisering av kontakter. Den fyller opp adresseboken med titusener av duplikater. Har forsøkt alt for å rette opp feilen, slik som å gå tilbake til en adressebok uten duplikater via TimeMachine og deretter kopiere alt fra maskinen til MobileMe. AppleCare Protection Plan, som vi har betalt dyrt for, er ikke til noe hjelp, de bare henviser til MobileMe's e-post support. Har sendt mail til dem, men ikke fått svar ennå. Syns Apple kunne tilbudt telefonsupport som et plaster på såret til alle dem som har hatt store problemer med denne tjenesten.
I USA betaler folk mindre, de får vesentlig høyere hastighet og de får telefonsupport.
runen ons, 20/08/2008 - 20:43
Me.com har fungert meget godt for meg:) har hatt den siden den ble langsert. Kun litt rot de tre første dagene..
trondrm ons, 20/08/2008 - 21:02
Jeg har problemer med push av epost. Den pusher svært sjelden til iPhone. Det virker av og til, men stort sett ikke. Hender at jeg sjekker mail og finner epost som ankom for en time siden uten at den ble pushet. Får de ikke til dette, blir det ikke noe kjøp på meg.
--
I see fragged people
csharp ons, 20/08/2008 - 23:51
har fungert glimrende hos meg, omtrent helt fra starten. hadde .mac fra før og har hatt det et par år. hadde tenkt å avslutte medlemskapet nå før de introduserte mobile me, men nå bruker jeg det _hele_ tiden og kommer til å fortsette abonnmenetet.
det er i hovedsak mail, kalender og adressebok sync mellom mac, web og iphone som er hovedgrunnen. bruker også gallery-funksjonen innimellom for å publisere bilder fra iphoto, men hadde egentlig droppet den for et halvår siden pga at den var for treg. nå virker det imidlertid som om de har fått fart på den igjen, så har begynt å bruke den litt igjen.
idisk derimot, er en genial greie som jeg ikke får utnyttet pga vanvittig treg upload-speed....
robejohn tor, 21/08/2008 - 12:45
Har 4 kontoer, bruker alle, også hjemmesidene. Har brukt det siden tjenesten kom. Fungerer topp nå, og har gjort det siden den kom. Jeg kommer til å fortsett å bruke tjenesten
aheb tor, 21/08/2008 - 15:27
Skulle ønske iDisk var en bedre tjeneste for oss i Norge. Synes den er ubrukelig treig. Ellers har jeg vært fornøyd med .mac.com-konto og Backup. De nye finessene i MobileMe har jeg ikke bruk for foreløpig, da jeg ikke har iPhone. Synes også .me.com er et litt dustete navn. Veldig fjortis liksom - kunne vært et Windows-navn...
jpsalvesen tor, 21/08/2008 - 16:56
På jobben syncer jeg N82'en mot exchange, og hjemme mot iSync. Da har jeg beskyttet kontaktliste+kalender rimelig bra..
Og jeg kjører backup via jungledisk. Amazon sine forventinger til marginer er langt lavere enn Apple sine..
Så hva skal jeg da med Mobile Me?