Switcher - kampanje på norsk?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Switcher - kampanje på norsk?

Innleggav panther » tor 10.07.2003 14:07

Jeg er en switcher!

Hadde en Dell bærbar før, nå har jeg kjøpt meg en 12" Powerbook G4 og jeg er helt helt frelst. En kamerat av meg som introduserte meg for Mac, og etter et par prøveturer med OS X så jeg hvor overlegent det var i forhold til Win XP som jeg hadde på Dell bærbaren.

Dell maskinen har heller ikke gitt mye av sin så kalte fart. Den hadde en 2.4GHz Pentium 4 prosessor, men Powerbooken min virker langt langt raskere med sine 867MHz i OS X. Teknisk sett er vel dette ikke helt tilfellet, men OSet er så mye bedre at alt blir letter og jeg arbeider fortere. Photoshop kan jo ikke brukes på annet en Mac.

Jeg synes det er utrolig synd at ikke flere PC brukere vet om Mac, og tør å prøve noe nytt enn å være A4 menneske og går for Dell (Dude, he's getting dull) med Win XP. Jeg synes vi bør få startet en norsk switch-kampanje!

Hva synes dere? Det finnes mange fortapte PC brukere som enda ikke har sett lyset..
medlem i 248 måneder
 

Innleggav sniffer » fre 11.07.2003 0:06

Velkommen som mac bruker. :wink:
Ja. Du har et poeng. Hoved markedet til Apple er i hovedsak USA. Og det Apple har satset en del de siste årene er i Japan. Blue dalmatine og flower power iMac er direkte resultat av Japan satsingen. Europa har det blitt så som så med. Får nesten inntrykk av de reklamerer drypp vis. Ser stadig at Apple blir brukt i TV studioer, både her til lands og i diverse amerikanske serier. Har opplevd en gang å sett iPod reklame på kino, men ellers ikke så mye. Vet ikke hvorfor Apple ikke har foretatt noen store framhogg i Europa enda. Tiden vil vel vise hva som vil skje videre.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Gjest » fre 11.07.2003 15:06

Jeg var tilfeldigvis i Frankrike rett etter iMac lanseringen og jeg så til min forbauselse en mengde Apple reklamer om iMac og grunner til å bytte til Mac på superboard, tog, t-bane, aviser og TV.

Forbauset meg at noen lignende ikke kjøres i Norge, eller skandinavia. Til og med i Sverige har de kommet opp med noen smarte ideer for å få folk til å bytte. De låner ut Macer til bedrifter slik at de kan se hvor enkelt det er å bruke Mac og hvor lite problemer som er knyttet til det.

Mats
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]