Pixar flytter til Mac?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Pixar flytter til Mac?

Innleggav NickFalk » fre 01.08.2003 10:43

Ting kan tyde på at Pixar (Toy Story, Monsters Inc. etc.) planlegger å ta i bruk Mac'er i framtiden (kanskje ikke så rart når Jobs er styreleder). I hvertfall søker de etter en "Mac OS X Migration Contractor" her!

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Pixar flytter til Mac?

Innleggav sniffer » fre 01.08.2003 12:19

NickFalk skrev:Ting kan tyde på at Pixar (Toy Story, Monsters Inc. etc.) planlegger å ta i bruk Mac'er i framtiden (kanskje ikke så rart når Jobs er styreleder). I hvertfall søker de etter en "Mac OS X Migration Contractor" her!


Det er kjempe greier for Apple da de får sjangsen til å vise for resten av data verden hvilken seriøs aktør de begynner å bli på nye områder.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav vikingstad » tor 14.08.2003 13:44

Dette ryktet fikk nylig enda flere bein å stå på når Pixar gikk ut og sa de vurderte en port av RenderMan for OS X!

https://renderman.pixar.com/products/ne ... ac_G5.html
medlem i 249 måneder
 

Innleggav NickFalk » tor 14.08.2003 13:47

vikingstad skrev:Dette ryktet fikk nylig enda flere bein å stå på når Pixar gikk ut og sa de vurderte en port av RenderMan for OS X!

Ja, de har jo faktisk demonstrert en beta allerede. Dessuten fantes jo Renderman opprinnelig til Mac en gang i tiden, så mye av jobben er sikkert allerede gjort...

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav admin » tor 14.08.2003 13:51

Men vi snakker jo kun om klienter da. Den tunge renderingen antar jeg fortsatt vil bli gjort av farmer av billige Intel / AMD linux bokser.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav NickFalk » tor 14.08.2003 13:57

admin skrev:Men vi snakker jo kun om klienter da. Den tunge renderingen antar jeg fortsatt vil bli gjort av farmer av billige Intel / AMD linux bokser.

Jo det skulle jo bare mangle. Rent økonomisk er sannsynligvis en haug AMD 64-bits Linuxmaskiner den smarteste som rendering-farmer.

Men fatter ikke helt hva du mener med "bare" klienter. Det er jo faktisk der det kreative arbeidet gjøres! Utover dette mistenker jeg at de nye G5'en vil være raske nok til å kunne gjøre en del test-renders i hvert fall og kombinasjonen OSX/UNIX (X11) i samme desktopmiljø kan vise seg å være genialt i denne sammenheng!

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav admin » tor 14.08.2003 14:06

Er helt enig :) Det kreative arbeidet er det viktigste, men hvis man sier til folk at Pixar bruker Power Mac G5 til å lage filmene sine så vil folk tro at det er renderingen som blir gjort av en G5, og det blir jo litt missvisende. Filmene vil kanskje lages på Mac, men rendres på AMD bokser.

Men prøverendringer kan jo helt sikkert foretas på Macer.. vi får sikkert høre om det på Apple.com om Pixar virkelig bytter :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav NickFalk » tor 14.08.2003 14:13

admin skrev:Er helt enig :) Det kreative arbeidet er det viktigste, men hvis man sier til folk at Pixar bruker Power Mac G5 til å lage filmene sine så vil folk tro at det er renderingen som blir gjort av en G5, og det blir jo litt missvisende. Filmene vil kanskje lages på Mac, men rendres på AMD bokser.

He, he, hvis noen spør om en spesifikasjon om hva Pixar bruker mac'ene til skal jeg alltids kunne fortelle dem noe slikt. Men, med mange negative vrangforestillinger som finnes om alt mulig mac ikke kan, så mister jeg ikke nattesøvnen hvis folk misforstår. ;)

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron