GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Ny poll: Har du benyttet deg av ADC Studentrabatt?

Ja, gjorde det _før_ jeg leste denne guiden
66
17%
Jepp, etter å ha lest denne guiden
61
16%
Nei, men jeg skal nå som jeg vet at det går an
125
32%
Nei, er ikke student...
135
35%
 
Antall stemmer : 387

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav basso » fre 28.08.2009 12:43

Trur det er sånn.

Alt under 2.66ghz 15 tommer Macbook Pro = 10% rabatt
Alt med og over 2.66ghz Macbook Pro = 20% rabatt

Trur jeg...
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav fyfaen » fre 28.08.2009 22:19

Rett etter jeg fylte ut skjemaet fikk jeg en mail av Apple. Men på den stod det bare takk for at jeg meldte meg på.
Skal jeg kjøpe "ADC Student Membership", eller skal jeg vente på å bli godkjent? Jeg finner ikke denne steget i Artikkelen. Ser at pengene skal trekkes fra kontoen min på steg 5, i artikkelen. Litt forvirra :-/
medlem i 196 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav basso » fre 28.08.2009 22:24

Hei igjenn!

Bare å vente, du skal få en epost til som gir deg tilganger til connect.apple.com.
Men den bruker å ta et parr dager.
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav bosaetre » fre 28.08.2009 22:34

Hei, jeg fikk litt dårlig tid og gjorde det på følgende måte:

1: registerte meg som ADC medlem
2: sendte kopi av studentbeviset mitt
3: kjøpte ADC student member fra apples webshop.

Gjorde alt dette samme kveld. Var registert ADC medlem og fikk bestille 48 timer etter jeg begynte. Vil kanskje ikke anbefale metoden, men man har jo 14 dagers angrefrist på varer kjøpt på internett likevel, så hvorfor ikke?
medlem i 175 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav vardøg » lør 29.08.2009 13:41

Hmmm, på tross av denne flotte guiden mistenker jeg at det gikk galt... :-/
Før jeg visste ordet av det hadde jeg kjøpt ADC student medlemsskapet for 540 kr uten å ha fått godkjent skolen. Hva tror dere; har jeg rotet det til, eller kan jeg bli bett om å sende skolebevis og leg senere og bli tillegsfakturert for de siste 140 kr?
Trenger jo ikke noen utvikler- pakke i posten, skal bare få meg en rimeligere MacPro 8c...

Mvh surrehue
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav bosaetre » søn 30.08.2009 1:50

Hei, høres ut på meg som du har kjøpt riktig produkt. Det koster nemlig 540 kr og ikke 7-800 som nevnt i denne tråden for noen år siden. Så nå gjenstår bare å få skolen din godkjent. Husk at du har 14 dagers angrerett på alle varer kjøpt på internett ifølge norsk lov. SÅ om skolen ikke skulle bli godkjent bør du kunne kreve pengene tilbake fra apple.

lykke til!
medlem i 175 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav Enmas » tir 01.09.2009 15:46

I forbinnelse med programmering på skolen tenkte jeg å prøve ut Xcode, men for å få lastet ned Xcode fra apple.com må jeg være registrert som "developer".

Ser det går å skaffe seg et såkalt "free ADC online membership", spørsmålet er da, vil jeg miste rabatt muligheten hvis jeg en gang i fremtiden registrer meg som "fullverdig developer" og betaler de 800kr?
Av økonomiske og behovsmessige årsaker vil jeg vente med å benytte meg av rabatt muligheten, og hvis jeg husker riktig må man benytte denne muligheten innen ett år fra registrering?

En annen mulighet er jo selfølgelig å kjøpe SL, for Xcode er vel med i installerings CD´en og en trenger ingen "developer bruker" for å benytte seg av programmet?

Enkleste hadde selfølgelig vært om noen hadde en Xcode versjon for Leopard liggende klar for nedlasting en eller annen plass på verdensveven...
medlem i 209 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav IAS » ons 02.09.2009 22:37

Hei!
eg lurte på om det er nødvendig å si til ADC at man utvikler noe som helst?
eller gjelder denne rabatten så lenge du er student ved høyere utdanning og skolen din er godkjent. Hva slags skoler er godtkjente og ikke?

Også et spørsmål til...
kan man konfigurere datamaskinen som man vil over tlf eller lignende?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav ytrearne » ons 02.09.2009 22:42

Enmas: Jeg meldte meg inn for 1 år siden, lastet ned xcode og brukte det. Så for 2 uker siden kjøpte meg ADC-student memebership og har nå også bestilt en maskin. Så du kan fint melde deg inn som "gratis-medlem" nå, og så melde deg inn som student senere.

IAS: De spurte ingenting om utvikling. Jeg bare oppgav ADC-student membership-nummeret mitt. Jeg kunne konfigurere slik som jeg ville. Satt med applestore på macen forran meg når jeg ringte, slik at jeg så hvilke valg jeg hadde.
medlem i 204 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav basso » lør 05.09.2009 14:51

Når får man ADC student pakken?
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav dsgh » man 07.09.2009 20:52

Jeg er ADC medlem. Er det noen som vet når jeg kan forvente å motta 10.6 i posten?
medlem i 218 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav gNusMas » tor 10.09.2009 22:30

Det lurer eg også på. Er det nokon ADC student medlemmer som har fått SL i posten?
medlem i 234 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav KDN » man 14.09.2009 7:49

Det er mulig dette spørsmålet er besvart tidligere i tråden..

Når man har blitt ADC student medlem, kan man dra å handle på en "Apple Store" eller kan utstyret kun bestilles via telefon?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav ashley » søn 27.09.2009 11:54

Ser at folk har litt forskjellige opplevelser i forhold til leveransetid osv. I mitt tilfelle tok det 13 dager fra jeg bestilte studentabonnement på ADC til maskinen ble levert, så det var ikke ille.
medlem i 174 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav PoD » fre 22.01.2010 17:55

Har nå registrert meg som ADC Studentmedlem og betalt 540 kroner.
Kan bekrefte at rabatten på MacBook 13", iMac (alle), MacMini kun gir samme rabatt som man ellers får som student, dvs ca 10%.

Det er først hvis man kjøper en MacBook Pro, 15" eller MacPro at man får bruk for ADC-medlemskapet som da gir 20% rabatt.

Har ennå ikke fått noen pakke i posten fra Apple og vet ikke om medlemskapet lønner seg om man som meg bare skal ha en bra MacBook Pro 13", eller en iMac.

Noen som kan beskrive mer av innholdet i medlemskapet og spesielt pakken man får fra Apple?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron