GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Ny poll: Har du benyttet deg av ADC Studentrabatt?

Ja, gjorde det _før_ jeg leste denne guiden
66
17%
Jepp, etter å ha lest denne guiden
61
16%
Nei, men jeg skal nå som jeg vet at det går an
125
32%
Nei, er ikke student...
135
35%
 
Antall stemmer : 387

Innleggav Cybbe » ons 25.08.2004 18:53

thomasb skrev:...I dag ringte jeg AppleStore og bestilte...

Power Mac G5
2.5GHz PowerPC G5
1GB MB DDR400 (PC3200)-2X512
250GB Serial ATA-7200rpm
8x Super Drive (DVD-R/CD-RW)
ATI Rad9600 XT x/128MB DDR
56k V.92 Modem
BlueTooth Module
Airport Extreme Card
20" Apple Cinema Display
iPod 40GB

Som ADC Student Member får du i tillegg til 20% rabatt, denne "Cram. And jam."-rabatten til Apple (fikk det på iPod'en).

La meg se om jeg skjønte deg rett: Du kjøpte altså PowerMac og en Ipod gjennom ADC og fikk i tillegg til ADC-priser 1600,- tilbake for kjøp av Ipod også? Cram and Jam gjelder jo kun for kjøp av iBook/Powerbook og iPod for studenter gjennom Applestore (sånn jeg har skjønt det). Fikk du 1600 tilbake likevel?

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 25.08.2004 19:35

20% på Power Mac'en
10% på 20" Cinema Display
10% og Cram and Jam på iPod

:)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Cybbe » ons 25.08.2004 20:45

Hmm, rart, i og med at Cram & Jam kun skal gjelde ibook/powerbook kjøp. Fått dine 1600 enda?

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav metrom » tor 26.08.2004 21:04

Vil det si at hvis jeg kjøper meg en iBook + iPod. Så betaler jeg:
iBook 12500 -20% = 10000
iPod 2900 - 10% = 2610
- 1600 (cram&jam)
+ 700 (adc-medlemskap)

= 11710 kroner

Har jeg regnet riktig her?
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 26.08.2004 21:11

Metrom: Ja, skulle tro det. Eneste måten du kan finne ut helt sikkert om du har regnet riktig, er ved å ringe Apple :)

Cybbe: Det var et spesialtilbud han jeg bestilte fra tilbød meg. Vet ikke om det tilbudet blir gitt til alle :) De 1600 får man tilbake på kontoen når man har fått produktene, registrert dem og fyllt ut dette skjemaet man laster ned på Cram And Jam-siden.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav brsseb » tor 26.08.2004 22:34

Jeg ringte Apple her om dagen og spurte om ADC kunne kombineres med Cram&Jam, og fikk et klart nei. ADC var kun 20%, og kunne ikke kombineres med studentrabatt på 5% og cram&jam (1600kr tilbake ved ipod+ibook/pb).
medlem i 235 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 26.08.2004 22:52

Vel, jeg fikk det. Ikke vet jeg hvorfor :)

AppleStore er veldig hyggelige! :D Det er i hvert fall det inntrykket jeg har av dem.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav OlaE » tor 26.08.2004 23:29

Jeg fulgte guiden og ble medlem dagen etter at jeg sendte inn studentkort. Har i dag sendt inn bestilling på powerbook 12" superdrive.

Ble over 3000 kroner i rabatt det! Har ikke mottatt noen pakke enda, men ble tross alt medlem i går ;)

Så jeg takker Hooloovoo for en detaljert guide :) *takker og bukker*
medlem i 238 måneder
 

Innleggav brsseb » fre 27.08.2004 0:06

Så, man får kun20% på selve PCen (og kun på EN pc i bestillingen, ikke f.eks 2 stk), IKKE på andre varer i samme bestilling (som f.eks ipod)?

Da sparer jeg under litt under 1000kr på min 12"ibook/ipod-bestilling..Kanskje lurt å la ADC være til senere da.... :?

Btw, OlaE. fakset du eller mailet du studentinfoen?
medlem i 235 måneder
 

Innleggav OlaE » fre 27.08.2004 1:25

brsseb skrev:Btw, OlaE. fakset du eller mailet du studentinfoen?

Jeg mailet, siden å sende via faks er mer arbeid ;)
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » fre 27.08.2004 11:29

Takker for skryt, Beate og OlaE. Det er gøy å se at så mange faktisk har brukt detn! (da var det verd arbeidet...)

Lurt at du maila, Ola - virker som om det tar lenger tid hvis man fakser, faktisk.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Kamomilla » fre 27.08.2004 18:22

Har litt (veldig) lyst på en powerbook, hadde egentlig tenkt på ibook siden den er litt rimeligere i pris, men med ADC kan jeg jo kjøpe powerbook. hadde et par spørsmål i den anledning; etter de 20 % er trukket fra og mva'en lagt til - kommer det mye frakt/toll/avgifter etterpå da?
Kan man bare betale medlemsavgift én gang, og så melder man seg ut igjen, eller er man bundet på noen måte?
Gjelder de samme garantiene uansett hvor/hvordan man kjøper maskinen?
er ADC et forholdsvis nytt konsept?
Takknemlig for svar! :D
medlem i 235 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 27.08.2004 18:44

ADC-Studentmedlemskapet er noe man betaler årlig. Du trenger ikke betale dette mer enn den ene gangen, hvis du ikke ønsker å være ADC-Student videre etter det ene året du har betalt for. Du mister din ADC-Studentstatus når du stopper å betale årsavgift. Det blir ingen frakt/toll/avgifter etter du har bestilt fra AppleStore Norge med ADC-Studentrabatt :)

Du får ikke kjøpt maskinen gjennom dette ADC-Studenttilbudet andre steder enn hos AppleStore. AppleStore er også de billigste å kjøpe Mac gjennom, med mindre du har andre spesialavtaler med andre forhandlere. ADC er noe Apple har hatt lenge. Hvor lenge, det vet ikke jeg :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Kamomilla » fre 27.08.2004 19:11

Sitat:' 7. No Warranty. The Prototype may be designated as alpha, beta, development, pre-release, untested, or not fully tested. The Prototype may contain errors that could cause failures or loss of data, and may be incomplete or contain inaccuracies. You expressly acknowledge and agree that use of the Prototype is at your sole risk. THE PROTOTYPE IS PROVIDED "AS IS" AND WITHOUT ANY WARRANTY, WHETHER EXPRESS OR IMPLIED, AS TO ITS PERFORMANCE, ACCURACY OR COMPLETENESS. '

Hm. Har jobbet med salg selv, og vet at når noe selges 'as is', har man ingen garantier. Men vi har jo kjøpsloven her... men, et annet sted i avtalen (som man må signere) blir det referert til California's lover som de gjeldende. Nå vet jeg ikke hvilke rettigheter man har som forbruker der... eller? Ble plutselig litt skeptisk, hva om maskinen ikke virker om jeg kjøper den der? Står jo svart på hvitt at man har ingen rettigheter... :? Står også at man ikke kan kreve noe hvis det oppstår skader ved transport, eller maskinen har mangler... *SUKK*... ønsker nesten ikke jeg adde lest det... De 20% kan fort bli dyre...

forresten - hvordan er det å få support/hjelp her hjemme om man kjøper katta i sekken?
medlem i 235 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 27.08.2004 20:58

Du har 1års garanti uansett, som kan utvides til 3 år ved å betale for AppleCare. Om noe galt skulle skje med maskinen din innen de 14 første dagene, så har du rett på å få helt ny maskin eller pengene tilbake. Dette sa AppleStore da broren min en gang ringte ang. sin PowerBook 17". Ellers vil Apple dekke eventuelle feil og mangler som er på maskinen (med mindre du selv har forårsaket dem) innen 1 år (3år med AppleCare). Hvorfor tenke på verst mulig senario? Tenk positivt! :) Kjøp din PowerBook. Du vil ikke angre ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron