GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Ny poll: Har du benyttet deg av ADC Studentrabatt?

Ja, gjorde det _før_ jeg leste denne guiden
66
17%
Jepp, etter å ha lest denne guiden
61
16%
Nei, men jeg skal nå som jeg vet at det går an
125
32%
Nei, er ikke student...
135
35%
 
Antall stemmer : 387

Innleggav eivinn » ons 06.10.2004 11:08

Medlemskapet gjelder 12 måneder fra du blir registrert, altså dagen du skriver deg inn og betaler.

Noen som vet om man må verifisere seg på nytt hvis man fornyer et eksisterende student-medlemskap?
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Brhm » tor 07.10.2004 17:26

Hei...

Eg har nå fått e-post frå ADC der eg skal verifisere studentstatusen min, men det står ingen e-postadresse der. Kan eg utan videre sende det til eurodev@apple.com
Når eg i så tilfelle sender e-posten, er det nok å bare sende kopi av studentbevis og førerkort eller må eg skrive tekst der det framgår kva eg vil fram til? Til dømes medlemsnummer...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Harley78 » tor 07.10.2004 17:43

Et eller annet sted i tråden eller en lignende tråd var det en som skrev noe om å ta et bilde av beviset og sende med mailen som vedlegg, jeg prøvde det i dag og venter spent på svar selv....

:)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tor 07.10.2004 18:39

Brhm skrev:Hei...

Eg har nå fått e-post frå ADC der eg skal verifisere studentstatusen min, men det står ingen e-postadresse der. Kan eg utan videre sende det til eurodev@apple.com
Når eg i så tilfelle sender e-posten, er det nok å bare sende kopi av studentbevis og førerkort eller må eg skrive tekst der det framgår kva eg vil fram til? Til dømes medlemsnummer...


Mail de og forklar. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Brhm » tor 07.10.2004 18:42

Takk...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Brhm » fre 08.10.2004 13:24

På Apple Store seier dei at det berre er power-modellane som gir 20% rabatt. Alt anna som dei har produsert gir 10 %.

Er det nokon der ute som har fått 20% på iMac G5? Eg hadde sett meg ut denne men prisen blir jo nå eit par lappar høgare. Eg kan ikkje finne nokon stad på ADC-sidene som seier at desse prosentsatsane stemmer.
Dette er det eg har funnet:
1. Your ADC Membership may permit you to purchase a limited number of development systems
at a discount. A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor; one (1) iMac; or one
(1) portable. You may also purchase accessories (such as a monitor, adaptor, or iPod) with each
development system. You are limited to one of each type of accessory per system purchased.
Discounts will not be applied to accessories purchased separately. Please see the ADC Member
Site for information on the number and type of discounts available under your membership.
Dette fann eg i "TERMS AND CONDITIONS" biten

Kvar står det egentlig noko om kva som er den faktiske rabatten på forskjellige maskiner?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav eivinn » fre 08.10.2004 15:27

Hvis du blar deg litt fram og tilbake, etter at du har fått asset som tilsier studentkjøp med 20%, kan du finne en link fra ADC til USAs ADC webshop. Der kan du jo se om du skal få 20% eller ikke. Dette sjekker du mot standard Apple Store.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Nooon » fre 08.10.2004 15:53

Brhm skrev:1. Your ADC Membership may permit you to purchase a limited number of development systems
at a discount. A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor; one (1) iMac; or one
(1) portable. You may also purchase accessories (such as a monitor, adaptor, or iPod) with each
development system. You are limited to one of each type of accessory per system purchased.
Discounts will not be applied to accessories purchased separately. Please see the ADC Member
Site for information on the number and type of discounts available under your membership.


jeg bestilte en mini-ipod med adc-bestillinga mi, men den fikk jeg IKKE 20% på..

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav eivinn » fre 08.10.2004 18:06

Nooon skrev:jeg bestilte en mini-ipod med adc-bestillinga mi, men den fikk jeg IKKE 20% på..

Dette ville jeg ringt og klaget på bare for å være sikker...
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » man 11.10.2004 12:36

Hadde du spurt de ville de fortalt deg at iPod mini ikke går inn under noen rabattordninger. Egentlig ikke AirPort Express heller, men det er det ikke alle hos Apple som vet, så der kan du få 10%... ;o) Er du _helt_ sikker på at man ikke får 20% på iBook? Er det noen som har kjøpt iBook her? (Dette må vi bli _helt_ sikre på...)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav eivinn » man 11.10.2004 14:45

Joggu er det ikke sant :evil:

Man får bare 10% på iBook. Dette ifølge ADC Apple Store US:
http://developer.apple.com/membership/usa.html
Deretter linken:
"ADC Hardware Purchase Program Store"

Her kan man se litt på prisene der over.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav cleric » fre 15.10.2004 0:28

unnskyld teit spm...
men hadde du giddi å legge ut et bilde av en t-skjorta... :lol:
lyst på t-skjorte.
og hadde du giddi å skrive en liten liste over programmer du får tilgang til i det student medlemskapet... har for tiden et gratis medlemskap på ADC, men hvis det er mye mer du får tilgang til så skal jeg vurdere å betale de 700,- ekstra :)
medlem i 233 måneder
 

Innleggav haralha » fre 15.10.2004 0:53

den t-shirten er vel ikke noe å skryte av, du får den garantert i XL noe som ikke passet meg helt :)
medlem i 235 måneder
 

Innleggav cleric » fre 15.10.2004 1:00

da kan jeg jo informere om at en t-skjorte i XL er helt passe til meg.. (litt stor men går fiint)
:) vil ha tskjorte... men har mest lyst på flere programmer 8)
så bare lurer på om det er noen vits i å bytte... om det er mye ekstra man får ved "oppgradering av abonnement"
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » fre 15.10.2004 11:11

Vel, t-skjorta er sort med et lite eple og "Student Connection" til høyre på brystkassa. Og den er scwæær. Hvilke programmer og ting kommer litt utenfor hva denne guiden egentlig er ment som. Lurer du på dette finner du på Apples hjemmesider, vil jeg tro. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]