GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Ny poll: Har du benyttet deg av ADC Studentrabatt?

Ja, gjorde det _før_ jeg leste denne guiden
66
17%
Jepp, etter å ha lest denne guiden
61
16%
Nei, men jeg skal nå som jeg vet at det går an
125
32%
Nei, er ikke student...
135
35%
 
Antall stemmer : 387

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav mirakel » fre 09.11.2007 13:38

Jeg har skrevet inn personopplysninger og akseptert vilkårene på https://connect.apple.com/. Når og hvordan er det betalingen av medlemskapet finner sted? Når jeg får mailen om å verifisere at jeg faktisk er student?
medlem i 207 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav TorsteinO » fre 09.11.2007 13:54

Jeg har faktisk ikke fått den enda i det hele tatt (meldte meg inn i slutten av august), hadde helt glemt det siden det har vært litt mye som har skjedd i høst, så jeg sendte en mail til adressen som står her i begynnelsen av tråden med studentleg og førerkort nå for litt siden, siden jeg hadde lyst til å teste leopard. Har foreløpig bare fått et automatisk svar, og ble såpass irritert over tregt/manglende svar at jeg lasta ned leopard fra en torrent og la inn. Skulle jo tross alt egentlig ha fått det, så kan egentlig ikke se at det er noe galt i det heller.
Sist endret av TorsteinO den fre 09.11.2007 17:17, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav mirakel » fre 09.11.2007 14:44

hm. høres ikke helt bra ut.. noen andre som også sliter med adc for tiden?
medlem i 207 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav TorsteinO » fre 09.11.2007 15:07

Skjebnens ironi: hadde fått svar NÅ, og medlemsskapet er i boks. :)

Forresten, for å få fullt studentmedlemskap, ikke bare gratisversjonen, så må du gå inn her:
http://developer.apple.com/products/student.html og kjøpe den pakka. Du betaler på helt vanlig måte, bare pass på å sjekke mailen din, så får du aktiveringslink ++ der.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav mirakel » fre 09.11.2007 15:36

Men når jeg har godkjent vilkårene og skrvet inn personopplysningene er jeg da automatisk medlem og skal videre kjøpe studentmedlemskap på den linken du posta eller skal jeg vente på mail?
medlem i 207 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav TorsteinO » fre 09.11.2007 15:48

Det er flere nivåer på medlemsskap, ved å fylle ut den infoen der, uten å betale eller bestille noe som helst, så er du på det laveste. Du får tilgang til å laste ned en del ting, men ikke noen versjon av osx. Studentmedlem er et skritt oppover, og koster vel 600 kr eller hva det nå er. Med dette får du en kopi av nyeste OS (og litt annet stash såvidt jeg har skjønt) i posten, og tilgang til å laste ned disse og endel annet, samt mulighet til å kjøpe endel hardware med rabatt 1 gang. Over det er det et par mye dyrere medlemsskap også, som til gjengjeld gir deg enda mer fordeler.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav mirakel » fre 09.11.2007 16:18

ok. men når jeg da har fylt ut disse opplysningene og er på det laveste nivået, kan jeg da bare kjøpe studentmedlemskapet, eller må jeg vente på en mail eller noe. når jeg etter hvert får bestilt studentmedlemskapet, er det da jeg skal vente på denne mailen som sier at jeg må verifisere at jeg faktisk er student? takk for raske svar :)
medlem i 207 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav TorsteinO » fre 09.11.2007 17:02

1: Meld deg inn
2: Enten kjøp studentmedlemskap, eller ikke gjør det
3: Send inn bekreftelse på at du er student (men tydeligvis: ikke gidd å vente på den mailen)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav mirakel » fre 09.11.2007 17:06

ok tusen takk! og når jeg har sendt inn det greiene da kan jeg vente på en mail som bekrefter at jeg er godkjent? :)
medlem i 207 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav TorsteinO » fre 09.11.2007 17:18

Herregud... tenk litt selv nå da, og les hva som står i tråden her.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav mirakel » fre 09.11.2007 17:28

sorry. kunne selvsagt lest dett ut i fra hva du tidligere har skrevet. litt trøtt bare, vært våken store deler av natta og skrevet en hjemmeeksamen :-[ uansett, tusen takk for hjelpen!
medlem i 207 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav TorsteinO » lør 10.11.2007 17:21

Ah, sorry selv, ble litt i overkant krass her til slutt...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav mirakel » lør 10.11.2007 19:43

no problem! tuseen takk for hjelpen uansett :)
medlem i 207 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav eco » lør 09.02.2008 11:29

Ifølge avtalevilkårene man aksepterer når man oppretter en ADC - konto, står det at man fraskriver seg all garanti på produkt som er kjøpt via en slik konto. Noen som har sett dette? Man må da ha reklamasjonsrett i tillegg? Eventuellt hvor godt funker den (dvs, kan man f.eks. levere maskinen inn på ett "eplehus" og få den fikset via reklamasjonsretten)
medlem i 198 måneder
 

Re: GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Innleggav Wackhy » lør 09.02.2008 12:04

Jeg har fått min maskin reparert på garanti uten problemer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron