GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Ny poll: Har du benyttet deg av ADC Studentrabatt?

Ja, gjorde det _før_ jeg leste denne guiden
66
17%
Jepp, etter å ha lest denne guiden
61
16%
Nei, men jeg skal nå som jeg vet at det går an
125
32%
Nei, er ikke student...
135
35%
 
Antall stemmer : 387

Innleggav r_gangstad » fre 15.10.2004 12:01

Er det meningen at den t-shorta skal være med i den velkomstpakka? Det var ingen i min :(

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav gNusMas » fre 15.10.2004 12:11

det var ingen i min heller :(
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » man 18.10.2004 15:28

Jeg tror de har gått tom for T-Skjorter, jeg. Byner jo å bli ganske mange som har benyttet seg av ADC nå... Jeg skal modifisere Guiden.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Hvor lang tid tar det?

Innleggav q_ueen » tir 19.10.2004 19:05

Hei der, joina ADC i dag, men hvor lang tid tar det før jeg får mail fra de?
Det eneste jeg har fått er at bekreftelsen på betalingen er i boks.
Hvor ser jeg det evnt ADCmedlemsnr mitt? På innloggingssiden eller? Og heter det: Person number som består av 8 tall?

Mvh
Dronningen i Nord

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Rabatter på nye iBook?

Innleggav apple_digger » tir 19.10.2004 20:31

Driver å slikler på de nye ibookene som kom ut i dag, ser jeg kan få en studentrabat på 5 prosent eller noe! Om jeg kjøper den rimeligsete modellen og skal ha et hak større hardisk på 60 GB og BT innebygd blir maskinen kostende ca 10 000, temelig lik den rimeligste powerbook maskinen!. Med unntak av at det ikke er en Powerbook og den ikke har like raskt ram.

Men om jeg kjøper den rimeligste powerbooken koster den ca 13 500 får med studentrabatt. Hvis jeg tegner ett medlemskap i ADC får jeg den da for 20 prosent mindre i tillegg til studentrabatten? Til 11 000?

Og om jeg hadde vært med i ADC hadde jeg da fått iBooken med ti prosent i tillegg til vanlig studierabatt. Som da blir 9000 eller får jeg 20 prosent på ibook i tillegg til studierabatten?

Er det forresten mulig å få med iPod med 1600 kr i rabat med ADC?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 20.10.2004 0:56

Cram and jam med 1600 i avslag funkar med adc. men eg trur IKKJE du får totalt 25% rabatt via ADC. ADC medlemskapet til 700 kr som alle snakkar om er jo eit "student" medlemskap. trukje du får student rabatt på student prisane.. :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Linz » ons 20.10.2004 1:14

Snarf skrev:Cram and jam med 1600 i avslag funkar med adc. men eg trur IKKJE du får totalt 25% rabatt via ADC. ADC medlemskapet til 700 kr som alle snakkar om er jo eit "student" medlemskap. trukje du får student rabatt på student prisane.. :)


Har selv nettopp benyttet ADC-rabatt for bestilling av mac. Rabattprisen regnes ut i fra _vanlige_ priser, _ikke_ de prisene som er listet opp i studentweb-sjappa.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 20.10.2004 11:50

eg veit. vakje det eg sa heller.
men adc medlemskapet som alle på mac1 vistnok bruker, eer eit student medlemskap. Ergo du får 20% rabatt fordi du er utviklar, og det kostar berre 700 kr fordi du er student. åpeika berre at når du allerede frå ein sånn sweet deal som student, så er det lite truleg at du får dei vanlige 5% studentrabatt i tillegg. :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Linz » ons 20.10.2004 12:02

Snarf skrev:eg veit. vakje det eg sa heller.
men adc medlemskapet som alle på mac1 vistnok bruker, eer eit student medlemskap. Ergo du får 20% rabatt fordi du er utviklar, og det kostar berre 700 kr fordi du er student. åpeika berre at når du allerede frå ein sånn sweet deal som student, så er det lite truleg at du får dei vanlige 5% studentrabatt i tillegg. :)


Og jeg påpekte at det ikke bare er lite trolig at man får den vanlige 5% rabatten, man får den ikke.
ADC-rabatten er 20% på power* modeller, 10% på i* modeller og regnes ut i fra standard-prisene på http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nostore/

Dersom det er kampanjer i samme tidsperiode (f.eks cram and jam) så kan man derimot få slike rabatter i tillegg.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 16.11.2004 20:31

Stor takk til alle som bidrar til guiden med spørsmål, og ikke minst de som hjelper meg svare. Synes den byner å bli ganske bra nå, jeg. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Linz » tir 16.11.2004 21:59

Linz skrev:Dersom det er kampanjer i samme tidsperiode (f.eks cram and jam) så kan man derimot få slike rabatter i tillegg.


En ting jeg glemte å poengtere ved forrige posting er at jeg tror ikke at kampanjerabatter blir lagt til automatisk. Du må selv be om disse rabattene for at de skal bli lagt til.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 16.11.2004 22:46

Linz skrev:
Linz skrev:Dersom det er kampanjer i samme tidsperiode (f.eks cram and jam) så kan man derimot få slike rabatter i tillegg.


En ting jeg glemte å poengtere ved forrige posting er at jeg tror ikke at kampanjerabatter blir lagt til automatisk. Du må selv be om disse rabattene for at de skal bli lagt til.


Jepp, det stemmer. Men ettersom ADC-bestillinger i Norge må foregå via telefon er det bare å spørre. Hvis de ikke foreslår det også - de er svært hjelpsomme. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Eivind_bh » fre 20.10.2006 9:21

Interessant lesing dette her.

Jeg studerer for tiden i Sydney, Australia, og lurer på om jeg skal kjøpe meg en MBPro når jeg kommer hjem en gang til julen. Stemmer det at vi får 20%?

Jeg er også usikker på om jeg kan få godkjent medlemsskap, da jeg studerer i utlandet. Noen som vet noe om dette?
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Linz » fre 20.10.2006 12:03

Ikke noe problem. Jeg har vært registrert som ADC-medlem med både norsk og dansk skole registrert, så det går nok fint.

Bare du har dokumentasjon på at du studerer og at du har et studieopplegg for det neste året så går nok det fint.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Eivind_bh » lør 21.10.2006 7:27

Vel, problemet blir vel da at jeg skal jobbe til neste år, og ikke studere.

Er jeg ute av gruppen for de utvalgte da eller? =-O
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]