Dårlig omtale av Apple på Itavisen.no (nok en gang...)

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Dårlig omtale av Apple på Itavisen.no (nok en gang...)

Innleggav KDN » ons 26.01.2005 10:10

Itavisen.no har nå skrevet en artikkel over produkter og løsninger som USA/EU prøver å begrense/ forby. Les hele artikkelen her.

Bilde på artikkelen er en iPod Photo, og i artikkelen så skriver de at digital lagrings medier kan stå i fare hvis de nye lovene trer inn. Hvilket lagringsmedium er det de nevner tro... iPod selfølgelig! Ikke en av de 1000 andre som lager mp3 spillere, flash penner, externe hardisker osv.

EDIT: Endret på topic
Sist endret av KDN den ons 26.01.2005 10:28, endret 3 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav MrCrox » ons 26.01.2005 10:17

Jeg tror ikke vi må trekke det så langt å kalle denne artikkelen Apple fientlig. De sier jo at det er utrolig at noen vil forby iPod, siden iTMS selger musikk lovlig.. så jeg synes ikke de er kritiske til Apple..
medlem i 238 måneder
 

Innleggav andemann » ons 26.01.2005 10:21

Applehat? litt drøyt.

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav netromac » ons 26.01.2005 10:31

Enig med MrCrox.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav jerk » ons 26.01.2005 10:53

Nå er du litt vel overfølsom.. iPod er populær og vil bli nevnt både på godt og vondt. iPod har jo blitt et ord som betyr det tilsvarende som musikkavspiller, og er jo sånn sett ikke noe galt at det blir nevnt i artiklen.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav KDN » ons 26.01.2005 10:58

På bakgrund av artikler om blant annet den siste Expo'en og Mac mini så vil jeg si at itavisen er langt mer kritisk til Apple produketer enn tilsvarende produkter fra andre firmaer. De skriver for eksempel ikke om Dell som har mange misfornøyde kunder imotsetning til Apple kunder som jeg trur er generelt fornøyd.

Jeg kan nevne en lang rekke firmaer som har kjøpt maskiner gjennom Dell som i ettertid har funnet ut hvorfor de betalte så lite for varene...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav ggt667 » ons 26.01.2005 11:01

Ikke for å si noe vondt om IT-Avisen,
men det er teknologiverdenenes Se og Hør, evt PC og rør...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav netromac » ons 26.01.2005 11:04

Leser ikke IT-avisen av rent prinsipp.

Ser ingen grunn til å øke trafikken på drITavisen i dag heller ;-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav KDN » ons 26.01.2005 11:13

netromac skrev:Leser ikke IT-avisen av rent prinsipp.

Ser ingen grunn til å øke trafikken på drITavisen i dag heller ;-)


Så sant, så sant. Jeg har av en eller annen grunn fått lakt inn dere rss feed i Thunderbird på PC'n på jobben. Det er lissom ikke det nettstedet jeg besøker mest, men de kan komme med noen nyheter raskere enn hw.no innimellom.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Innleggav Magnuc » ons 26.01.2005 11:48

Når ble itAvisen Apple fientlig? Har du sett hva iPod fikk i terningkast av de?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ggt667 » ons 26.01.2005 12:35

Apple fientlig?

ITAvisen er mer tilfeldig, enn fientlig / vennlig.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » ons 26.01.2005 12:40

Jeg har fått inntrykk av at de opphøyer apples produkter der de kan, jeg... For meg virker de VELDIG apple-vennlige... For ikke å si apple-sentrerte.

Men jeg skal si jeg får litt mark når de skriver nyheter om mulig ny ibook/powerbook, og behandler disse ryktene som harde fakta <a href=www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305282>her</a>.

Var veldig tilhenger av ITavisen før, men nå synes jeg det går litt på ræva for de. Særlig FORUMET har gått helt på trynet, med mac/pc og xbox/ps2 flamewars og pyramideverving abundant. Men det duger ihvertfall om du har lyst på en god latter...

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav netromac » ons 26.01.2005 12:44

It-Avisen har vært semi Apple fiendtlig i lang tid. Hvis ikke de er det, så virker ihvertfall artiklene deres om Apple litt "negative".

Uansett, det journalistiske arbeidet som foretas på IT-avisen er elendig, noe som fører til uendelig mange feil og usannheter, feil og usannheter som ofte setter Apple i det dårlig lys. Husker jeg sendte mail til dem en gang og påpekte et par åpenbare feil når det gjaldt introduksjoner av forskjellig hardware. Fikk faktisk svar, men svarmailen var full av usaklige kommentarer og drittkasting. Skal se om jeg finner denne igjen....

En ting til: korrektur. IT-avisen har hatt en lei tendens i det siste til å hive på en ekstra null på enkelte priser. Kanskje de synes Apple's siste maskiner er for billige ;-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav magnus » ons 26.01.2005 13:20

Har sagt det før, men sier det igjen; det mangler en d og en r foran itavisen.
medlem i 245 måneder
 

Neste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]