Apple aksjer

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Innleggav Ogga » fre 11.05.2007 19:58

Solgte du aksjene? Når sannsynligvis 110$ i dag. Kursen har tatt helt av de siste ukene! Sweet for oss som har penger i Apple.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Karon » fre 11.05.2007 20:11

tørr jeg spørre hvordan du kan handle aksjer for 18 000 dollar istedet for 18 000 NOK når man oppgir i antall aksjer , og ikke hvor mye man vil kjøpe for?

høres bare litt feil ut for å si det sånn.. tror ikke megleren låner deg 120 000 uten videre når du sier du ikke har pengen..
medlem i 216 måneder
 

Innleggav keiserjohn » fre 11.05.2007 20:17

Det er jo alltid en uting å kjøpe aksjer i mai.

Men nå har nasdaq oppført seg merkelig til mai å være. Tenker jeg skal kjøpe 40 k i apple stok i juni.. ;D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav keiserjohn » fre 11.05.2007 20:26

Tyske stats banken har satt apple stock til å stige til 140 $ per aksje.

Men det er mange faktorer som spiller inn, spesielt lansering av iphone til markede, og leopard.
Har fått en finans analytiker(kompis) til å følge med å lage et estimat om jeg burde kjøpe i apple.
Og han mente det burde være et solid langtids kjøp.

Apple aksjen er også lånbar. med 3 x, så hvis du kjøper for 20 k, så kan du låne resten slik at man får aksjer for 60 k. Tredobbel gevinsten eller 3 x evt tap.

lang sikt:
sterk stigende trend=sterkt kjøpssignal
mulig dobbel topp=sterkt salgssignal
fin utvikling i omsetning, økt omsetning på stigende pris, mindre på synkende pris=kjøpsignal

"kort sikt:
som over
støtte på 100 dagers aritmetisk snitt
mulig falskt brudd på trendkanal=sterkt kjøpssignal
høyere topper på rsi-chartet=kjøp
synkende bunner=salg

noe blandede signaler, kan være lurt å vente på kort sikt.

nasdaq er noe overkjøpt på rsi så den kan vente en reaksjon ned, aapl korrelerer bra med nasdaq indeksen så denne vil nok følge med ned. er sommer og snart så da tar investorene fri, (kvalitetstid med familie) som gir mindre omsetning på børsene og gjerne litt synkende kurser. mai måned er også kjent for å gi kraftige nedturer på børsene. kan nok være en fin kjøpsmulighet i juni/juli.


oppsummert; avventende, vent ihvertfall til over mai, statistisk sett taper man penger på å ha aksjer i mai, og skal man tjene penger på børs må man ha oddsen med seg "

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » fre 11.05.2007 20:34

Solgte nettop alle mine for 108,55. Første gangen jeg kjøpte var de ca. $50 (før splitten)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Karon » fre 11.05.2007 23:51

Skjønner du har lyst til å briefe litt her , men siden fyren er noob i gamet er nok begreper som RSI etc ganske unødvendige å fyre løs. Men tørr jeg spørre hvorfor du skriver 100 dager artimetisk snitt?
medlem i 216 måneder
 

Innleggav keiserjohn » lør 12.05.2007 12:19

Haha.

Dette er bare sitat fra en mail jeg fikk fra min kompis. Dette er ingen avhandling om aksjemarkede.
Men hva han syntes om at jeg har tenkt å kjøpe litt aksjer.

Dette handler ikke om å brife. Så slike dumme og barnslige kommentarer kan du egentlig holde for deg selv.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Karon » lør 12.05.2007 19:07

jah, barnslig ja. det stemmer.

men hvorfor aritmetisk sa du ?
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Burrell » lør 12.05.2007 19:25

Du kan si til kompisen din at "tyske stats banken" har like mye research og anbefalinger på Apple som Norges Bank :rolls eyes:

Deutsche Bank derimot...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav keiserjohn » lør 12.05.2007 23:04

Hvis du ikke klarer å lese innlegget over så anbefaler jeg at du ikke skriver mer.
"det står at det er en personlig mail fra en kompis" Derfor det slappe språket og hvorfor han sier aritemetisk skal jeg spør han om.

Forøvrig så er det litt teit å kalle han noob i markede. Han jobber nede hos aktivfinans, og har ganske grei styr på sin egen portofølje samt kunder sine.
Alle tidligere råd jeg har fått fra han, har vært ganske solide kjøp.

Så Karon, hvis ikke du har noe som helst fornuftig å bidra til med i denne posten som handler om apple aksjer. Så anbefaler jeg at du heller går tilbake til vg nett, hvor slike døve kommentarer hører hjemme.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav superape » lør 26.05.2007 13:50

Karon skrev:tørr jeg spørre hvordan du kan handle aksjer for 18 000 dollar istedet for 18 000 NOK når man oppgir i antall aksjer , og ikke hvor mye man vil kjøpe for?

høres bare litt feil ut for å si det sånn.. tror ikke megleren låner deg 120 000 uten videre når du sier du ikke har pengen..


Vell, jeg sa jeg ville ha aksjer for ca. 18´000 på telefon til DnBNOR megleren. Jeg oppga ikke antall aksjer. Jeg har forøvrig screenshot av porteføljen.

Hvorfor han overførte 120´000 vet jeg ikke. Jeg hadde ikke mer enn 18´000 på vps som ikke stod i aksjer allerede.

Ogga skrev:Solgte du aksjene? Når sannsynligvis 110$ i dag. Kursen har tatt helt av de siste ukene! Sweet for oss som har penger i Apple.


Jepp, dessverre.

Er det noen som har noen spådommer ang. hva som kommer til å skje med aksjene utover? Har apple noen events på tur? Når er release for iPhone?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav kolby » lør 26.05.2007 13:56

Det er WWDC den 11. juni: http://developer.apple.com/wwdc/

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Apple aksjer

Innleggav PinkoPallino » tor 15.03.2012 19:04

Antar du ved en feil fikk 200 aksjer - i starten pa dagen idag ville verdien vaert ca 693 982 kr ($120000).

6.6 ganger avkastning

PP
medlem i 218 måneder
 

Re: Apple aksjer

Innleggav TheRealChristoffer » tor 15.03.2012 19:12

Konge at du fikk liv i en 5 år gammel tråd hehe

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Apple aksjer

Innleggav iBruker » tor 15.03.2012 19:50

Hadde trådstarter beholdt de pengene i Apple til nå, så hadde det nok vært en skikkelig god "smell".

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]