Lyst til å snakke om Mac på TV?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Innleggav KuaJmC » man 16.04.2007 19:40

derav "stein i glasshus"-temaer..

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav NickFalk » man 16.04.2007 19:44

Nå er vel ikke vi macbrukere på noen som helst måte ansvarlig for de feil og mangler Apple måtte ha som selskap. (Selv om en del av oss tidvis synes å ta all negativ omtale av Apple personlig). Jeg klarer derfor ikke å se at det er noen selvmotsigelse i å klage på eksempelvis MS' misbruk av monopolmakt...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Angående MacPizza og FBI

Innleggav rajabass » man 16.04.2007 19:46

Utgår det opprinnelige temaet (foredraget om datalagring) til fordel for FBI/NRK-besøket?
medlem i 204 måneder
 

Innleggav Fistel » man 16.04.2007 19:48

Jeg får ikke levert mine timelister på nett til Trondheim kommune fordi jeg ikke bruker IE. Jeg må derfor bruke min dyrebare tid til å gå ned til de for å levere de der elektronisk eller andre steder hvor de faktisk bruker IE.
Veldig irriterende. Og jeg opplever det som diskriminerende.

Edit: Timelistene må leveres for at jeg skal få lønn for de som ikke fikk med seg det :rolls eyes:
Sist endret av Fistel den man 16.04.2007 19:53, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 16.04.2007 19:52

Jeg skal si deg hva du burde gjøre:
Forlang at de oppretter støtte til andre nettlesere enn IE, hvis ikke så kan de se langt etter timelistene sine.
Nå skjønte jeg igrunn ikke hva du mente med timelister, men du tok poenget.
(:)
Sist endret av quadra800 den man 16.04.2007 19:52, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav TDSzevz » man 16.04.2007 19:52

BTW. Et ord i norsk-tippings forsvar, de støtter faktisk linux.
Og på siden dems står det at de jobber med løsninger for OS X. Så jeg tror ikke det står på viljen, men kunnskapen kanskje?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav KuaJmC » man 16.04.2007 19:52

NickFalk skrev:Nå er vel ikke vi macbrukere på noen som helst måte ansvarlig for de feil og mangler Apple måtte ha som selskap. (Selv om en del av oss tidvis synes å ta all negativ omtale av Apple personlig). Jeg klarer derfor ikke å se at det er noen selvmotsigelse i å klage på eksempelvis MS' misbruk av monopolmakt...


Du ser vel at det blir utrolig tåpelig å klage på en praksis hos en bedrift, samtidlig som man HYLLER samme praksis hos en annen bedrift?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 16.04.2007 19:53

TDSzevz:
Og hvor mange har de satt på saken hittil?
Toppen et par stykker tenker jeg.
Sist endret av quadra800 den man 16.04.2007 19:55, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav kolby » man 16.04.2007 19:54

Man blir ikke utestengt fordi man bruker Macintosh, Linux o.l., men man blir totalt ignorert fordi man ikke bruker Windows. Det er en vesentlig forskjell, og ikke bra å gjøre med offentlige tjenester – særlig når det ikke er nødvendig.

Grunnen til at Norsk-Tipping nå jobber med Macløsninger, er på grunn av alt maset og kravene fra oss – en praksis vi har holdt på med i mange år.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Armas » man 16.04.2007 19:59

Hva med nettradioen til nrk? Tenker da ikke på live-sendingene, men opptakene som bare kan høres gjennom nettleseren. Vet ikke om dette er spesifikt for osx, eller om det generellt er en elendig løsning. For øyeblikket fungererer dette av og til i Opera under intel-osx, men ikke alltid og ikke med andre browsere. Har en mistanke om at denne tjenesten er skreddersydd IE.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav ak » man 16.04.2007 19:59

Makro-støtten som blir fjernet fra Office.

Makroene er meget viktig i mange Microsoft-baserte bedrifter (80% minst), og vil gjøre livet vanskelig for folk som ønsker å bruke Mac OS X når alle andre kjører Windows.

Jeg tror at Microsoft gjorde dette med vilje for at Mac OS X ikke skal fremstå som et alternativ til Vista.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 16.04.2007 20:02

At offentlige tjenester ikke støtter andre platformer enn Windows burde vært stikk i strid med loven.
Rett og slett idiotisk.

Og en annen ting(litt off topic):
Neste år skal jeg begynne på VGS, og etter det jeg har forstått så er vi nødt til å ha Windows.
Men jeg kan love dere at jeg skal stå på mitt og forlange at jeg skal bruke Mac.
I hovedsak fordi jeg faktisk kan kjøre VINNDASS på Mac.

EDIT: Ang. nettradio. Før gikk det an å høre NRK nettradio i iTunes.
Vet ikke om det funker lenger, men prøv.
EDITEDIT: Helt enig med deg AK.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav RolfA » man 16.04.2007 20:11

Jeg får benyttet NRK nettradio, også for programmer som ikke streames.
Benytter Firefox 1.5. Jeg får også sett Nett-TV fra NRK i Firefox. Virker stabilt nok - selv om jeg ikke har benyttet tjenesten mye.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav JonT » man 16.04.2007 20:22

Twinrehz skrev:Norge har alltid vært i bakevja hva tekniske moderne løsninger angår. Norske mediaelever lærer HTML 4.01, selv om det finnes nyere og bedre løsninger til web-utvikling.

Det er absolutt ingenting galt med html 4.01. Xhtml er på mange måter langt dårligere enn html, og i tilegg til at IE ikke støtter xhtml (det blir tolket som html). Det som derimot er mer kritikkverdig er at mange ikke lærer css eller noen ting om accessbility.
medlem i 205 måneder
 

Innleggav DarkDog » man 16.04.2007 20:25

avspilling av nrk nettradio fungerer kjempe fint i itunes. Last ned radio widgette som ligger under widgettråden.

Denne åpner radiokanalene i itunes. Deretter blir radio kanalen du har spilt av(for eks nrkmp3) liggende i spille listen i itunes.
medlem i 218 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]