Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav heisveis » lør 20.09.2008 12:05

Jeg switchet egentlig ikke :) Jeg kjøpte meg først en iphone i usa, det førte til at jeg kjøpte meg en MBP for det så spennende ute og nå lever jeg lykkelig med både pc og mac :D Som jeg har sagt i andre tråder, windows og os x er to forskjellige tilnærminger til å løse mange av de samme problemene/utfordringene man møter i hverdagen.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav 2rri » lør 20.09.2008 12:14

Macene på skolen. Går på musikklinja og hørte blant annet forskjellen på Sibelius (noteprogram) på en iMac og på Windows maskina hjemme. Lett valg! Never going back!
medlem i 201 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav macwilliam » lør 20.09.2008 12:20

MBP 15" fikk meg til å switche i november 06. 8-)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Trulsdd » lør 20.09.2008 12:30

Jeg var vel egentlig en av dem som gikk rundt og klaget på Mac, selv om jeg aldri hadde prøvd en selv. iPod var jo fett det, men altså, hva er det for et rotete OS?! Etter to år begynte jeg å bli keen på egen PC som jeg slapp å dele med husets 4 andre mennesker, og det var da jeg for alvor begynte å se etter Mac. Jeg fant en billig iMac G4 med gode specs, men de gamle sa at "Du kan kjøba te VGS, før det kan du bruga vår" Wheey. :rolls eyes:

Så når VGS da nærmet seg fant jeg frem de forskjellige tilbudene; 1000,- avslag på alle Windows maskiner eller 2000,- avslag på Mac. Selv om dette hadde vært omvendt, hadde nok valget godt på Mac anyways. Så nå sitter jeg i senga og koser meg med min MacBook 13" 2gb minne og 120gb HD. Jeg angrer meg i hjel på at jeg ikke valgte 4gb, da det kun kostet 700 mer enn 1gb. :(
medlem i 196 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav termserv » lør 20.09.2008 12:39

For to år siden begynte jeg på Høgskolen i Østfold, og studiet mitt (digital medieproduksjon) krevde at vi brukte Mac. Så da kjøpte jeg en MacBook Pro, og jeg er kjempefornøyd med det!

Personlig skal jeg aldri ha PC igjen, Mac er så mye enklere og behageligere å jobbe med enn Windows.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav McEven » lør 20.09.2008 12:51

Takket være fattern, så har det altid vært en Mac i huset. Husker fortsatt godt Apple Classic som var den første i hus. Oppgraderte deretter til en Performa 475 (den hadde hele 500Mb HD og det fantastiske programmet KidPix!!). Etter den ble det en G3 noen år og så en G4. Nå har fattern en 20" iMac pluss en MacPro.
Jeg kjøpte min første egen Mac i 2002, da ble det en iMac 17". i fjor kjøpte jeg en MacBook til dama og snart blir det vel en oppgradering av stasjonær.
En ting er ihvertfall sikkert, en windows Pc skal aldri inn i mitt hus!

-M

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav kajac2 » lør 20.09.2008 12:53

Jeg har vel egentlig ikke switchet da jeg fremdeles ikke klarer å legge Windows på hyllen. Men det som fikk meg til å kjøpe en Mac var uten tvil PowerBook G4 12". Den solgte de ikke når jeg fikk råd til Mac, så det ble en MacBook istedet :)
medlem i 198 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav mtw » lør 20.09.2008 13:12

Etter å ha vært via desktops og laptop maskiner med DOS og div. windows versjoner i årenes løp, fikk jeg lyst til å prøve en mac mini. Suksess :-) Så ble det en Macbook :-D

Heldigvis er det flere i omgangskrets og familie som også etterhvert har sett "lyset" :-P

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Jon » lør 20.09.2008 13:18

Jeg fikk leke litt med Hooloovoos gamle 15" TI powerbook, og ble frelst. Fikk også leke litt med en annen kompis sin 12" alu powerbook. Kjente meg igjen i terminal, og digga GUI'et.. så da tok ikke så lang tid før jeg hadde min egen 12" powerbook.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav TiduZ » lør 20.09.2008 13:21

En kompis av meg hadde en 12" PowerBook, samt at jeg hadde sett på MacMini. Dette fikk meg til å kjøpe en MacBook når disse ble oppgradert i februar ;)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Dorkfish » lør 20.09.2008 13:23

Kan vel si at det var iMac G3 som fikk meg over. Det var den første mac'en jeg kjøpte som virkelig åpnet øynene mine. Det var i 2000.
Men når det er sagt, så var vel Windows Millennium Edition det som fikk meg til å skrote PC og ta steget over til mac.
Microsofts produkter er ofte det beste argumentet for å gå over til mac.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav slogmo » lør 20.09.2008 15:20

Har vel ikke switchet helt enda.....
Men grunnen til å kjøre begge deler er jo selvfølgelig OSX.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav alexo89 » lør 20.09.2008 15:29

Kompisen min kjøpte seg en 17 " iMAc eller noe (hvit) Så jeg kjøpte meg 20" imac for 1 år siden.. Passer i samlingen min nå. iMac, iPod nano 1 gen (hvit), iPod Touch, iPhone 3G og Macbook Pro..... alt dette kom etter iMacen.. ;)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav bohdi » lør 20.09.2008 15:49

Denne: http://i1.no/06bv/

Som no står og kvilar seg i originalemballasjen... Må nok legge den ut på finn ved høve, men har på ein måte lyst å ha den og... Sjølv om eg ikkje har plass til den i tillegg til den nye 20" som kom i hus til jol i fjor...

Men, den fyrste mac'en eg hadde var denne:

http://i1.no/06bw/

Som eigentleg var suuuper, men altfor liten harddisk diverre... Hadde den berre i nokre månadar, før den forsvant via qxl... Var jaguar på den, og fyrste gongen eg hadde fingrane på maskina - var det utruleg spennande - i forhold til å bruke NT på jobben....

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Dorkfish » lør 20.09.2008 16:27

Hva slags pris ønsker du for iMac'en?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]