Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav alexo89 » lør 20.09.2008 16:28

ps, salg er ikke lov her. ta det på melding

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav desheng » lør 20.09.2008 16:42

I 2004 var eg ute etter ein liten berbar som eg ikkje skulle betale så mykje for. Fann at iBook 12" var det som passa best.
Denne går fortsatt som skudd. Har satt inn 120Gb harddisk og litt ekstra minne. Og eg angrer fortsatt på at eg overlot den til kona. Sjølv har eg ein 14" iBook no, men skal prøve å overtale sjefen denne veka til å gi meg ein ny MB til jul. (Håper på ny MB før utgangen av året......)

Etter at eg sjølv switcha har eg "overtalt" 7-8 andre pc-brukere til å switche. Kanskje eg skulle ha vorte mac-selger i staden :-)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav T.B.Hansen » lør 20.09.2008 16:45

Jeg snakket en gang med en av Apples salgssjefer, som påsto at de ikke ansatte «selgere», men folk som likte Mac og visste hvordan de skulle kommunisere årsakene til dette til andre...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Linge » lør 20.09.2008 16:56

Det ble min data nr.2, en LC II tidlig på nittitallet, 40mb hardisk. Har den enda på hytta :-) Funker så fint så. Så ble det noen windows PCér med ditto problemer. Byttet tilbake i 2006 til en macbook med intel prosessor, håper jeg aldri må tilbake til windows igjen.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Kenneth.E » søn 21.09.2008 11:28

ipod-> iphone -> Macbook :)
medlem i 195 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Snire » søn 21.09.2008 12:37

OSX inni en hvit MacBook 2,4 Ghz :-)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav AsbjørnH » søn 21.09.2008 12:39

iBook G4

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav kim86 » søn 21.09.2008 12:45

PowerBook G3 "Pismo", med 6GB harddisk, FireWire og DVD-spiller. Det var stort, og 32.000,- mindre på konto...

Nå har jeg både Mac Pro og MacBook Pro og det til omtrent samme prisen...hmm
medlem i 249 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav paaols » søn 21.09.2008 13:01

iPod 80gb -> iMac 24" -> iPhone 3G

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav 1001 » søn 21.09.2008 13:08

Fikk en kamerat som bor i statene til å kjøpe en iPod photo 60GB. Det var stort, den rommet ca. halve av platesamlingen min.

For å fylle den brukte jeg en Dell inspiron 9100 60GB HDD 0,5 GB RAM med en ekstern HD med all musikken min enkodet med AAC 128 kbps (for at jeg skulle få plass til mest mulig).

Etter en stund begynte pcen min å bli skikkelig seig, jeg tror faktisk hovedårsaken var at iTunes sugde alle systemressursene. Etterhvert var maskinen blitt nesten ubrukelig fordi den var blitt så treig. Da jeg skulle flytte til utlandet for å studere bestemte jeg meg for å bytte ut den treige (og 4kg tunge..) pcen med en MacBook 1. gen med 1GB RAM og 80GB HDD. Av en eller annen grunn krever ikke iTunes til mac like mye av maskinene...

To år senere bruker jeg fremdeles MacBooken og er strålende fornøyd, jeg har oppgradert til 2gb RAM og 320 GB HDD, videre har jeg kjøpt en 2. gen iPod shuffle og 160GB classic samt to 1. gen iPhoner. Jeg kjøpte også en MacBook Air fordi jeg hadde veldig lyst på en, men solgte den etter en måneds tid siden jeg egentlig ikke hadde bruk for den.

Nå har jeg all musikken min på den interne HDDen og enkoder med MP3 320kbps. Jeg har solgt hele CD-samlingen min og den gamle Dell-maskinen.

Konklusjonen er nok at det var iTunes som fikk meg til å switche. iTunes fikk meg til å bytte fra PC til Mac og fra å høre på musikk fra CD til å høre på musikk fra iPodene og MacBooken min.
medlem i 199 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav OysteinM » søn 21.09.2008 13:13

Win 98! :-!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav quadra800 » søn 21.09.2008 13:27

Macintosh SE 1986-modell med System 6.0.2 Norsk, Mirror Magnum ekstern diskettstasjon og en ImageWriter II. Og så var selvsagt MacMan lagt inn. ;)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav noilivap » søn 21.09.2008 13:50

T.B.Hansen skrev:
Dette var pga at jeg klarte å kvitte meg med å prøve få macen til å oppføre seg som en windows maskin!
Det er nettopp poenget. Hvis du gjør jobben raskere i Windows, er det fordi du ikke vil lære deg Mac.

Bare fordi du ikke greier gjøre ting raskt på en windows pc betyr ikke at andre ikke kan det :rolls eyes:

anyways, har bare halv-switchet... ipod nano -> mac mini

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav T.B.Hansen » søn 21.09.2008 13:55

Bare fordi du ikke greier gjøre ting raskt på en windows pc betyr ikke at andre ikke kan det.

Du misset visst poenget her...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Krakels » søn 21.09.2008 14:44

Etter ufattelige mange år på Windows, begynte min 3. år gamle bærebar å bli ufattelig treig. Jeg var nødt til å kjøpe meg en ny, og i mellomtiden fikk jeg låne en iBook G4 fra en kompis. Jeg hadde i lengre tid hatt lyst på Mac på grunn av at det så å si var umulig å få kjøpt maskiner med Windows XP. Etter et halvt år på iBooken solgte jeg ungdomsbilen min og kjøpte meg en MacBook Pro..
medlem i 190 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]