Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav iEdvard » søn 21.09.2008 15:36

Først iPod Video med 30 GB(Øydelagt) -> iPod Touch 16 GB(Solgt, pga overgang til iPhone) -> MacBook(Solgt pga overgang til MBP) -> iPhone 16 GB(Vaska i vaskemaskina:( ) -> MacBook Pro(Har endå, men skal selje den pga overgang til iMac 24") -> Ny iPod Touch på tirsdag:D)

Det var mi Apple historie.

Apple for life<3

Edvard B.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav klalar » søn 21.09.2008 16:22

Når jeg var liten, så kom pappa hjem med en macintosh classic. Mine eldre søsken skulle bruke den til å skrive skoleoppgaver og slikt på. Når den var ledig benyttet jeg anledninga til å lage animasjoner i hypercard, samt spille litt. Maskinen hadde sort/hvit skjerm, men grafikken var lysår foran tilsvarende spill på pc og konsoll. For ikke å snakke om lyden;)
(noen som husker shufflepuck og dark castle?
Iallefall, når jeg begynte på skola, så ble det pc, og det hadde jeg helt frem til iPhone kom. Importerte en fra statene med det samme de kom, og det fikk meg til å lure litt på åssen mac var blitt. Så en masse keynotes fra steve jobs, før jeg til slutt kjøpte meg en mac mini. Det er vel ca et år siden, og etter det har jeg stort sett holdt en mann i jobb på det lokale eplehuset. Har mac mini, macbook air, som etter noen barnesjukdommer virkelig har tatt steget opp til å bli en bra maskin. Fixen fra apple som tok seg av problemene med core-shutdowns var kjærkommen. Har også en iPod på 160gb.
Nå venter jeg bare på at en virkelig bra flash-versjon for mac skal komme, evt at noen kommer opp med en bedre standard for å løse samme oppgavene, slik at man slipper å kjøre maskina max når man ser videoinnhold på nettet.
Har forresten veldig lyst på en iMac 24"
medlem i 198 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav winkler » søn 21.09.2008 16:57

I lengre tid hadde jeg irritert meg over Windows på hjemmemaskiner og da en kompis smilende fortalte at han hadde skaffet seg en MacBook Pro i jobb sammenheng varte det ikke mange timene før jeg bare måtte. Dette var i slutten av mai 2007. Jeg prøvde den litt men den sto for det meste ubrukt frem til august, og da måtte jeg ta et valg. Enten så måtte jeg lære meg å bruke den eller selge den. En ukes tid senere var jeg solgt. Jeg måtte raskt innrømme at jeg ikke bare ble i mot Windows men at jeg fant min religion ;)

Siden har det balla på seg med en Mac Pro, Mac Mini, hovedmaskinen er bygget om til en Hackint0sh siden jeg fikk en ekstra lisens da jeg meldte meg inn i ADC. Det holdt ikke med 3 epler så en Apple TV og to iPod'er fant veien samt 2 iPhoner (den ene er nå erstattet av en 3G modell)og Time Capsule og en Airport Extreme er obligatorisk så klart. Har ikke benyttet meg av hardwarekjøpet jeg kan gjøre som ADC medlem, så det spørs om ikke min bedre halvdel arver min MBP dersom den nye linjen kommer med Quad Core. Det er i hvert fall det neste på ønskelista. :)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav slogmo » søn 21.09.2008 17:07

Godt at du ble solgt og ikke Mac'en.... Ville vært et bad choice. :D

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav T.B.Hansen » søn 21.09.2008 17:25

Kjente for omtrent hundre år siden to stykker som kjøpte hver sin Mac, men aldri brukte dem fordi de syntes det var så forvirrende at man kunne ha flere programmer igang samtidig — deres gamle PC'er kunne bare kjøre ett av gangen, så de holdt seg til den.

Lurer på hva de bruker idag?
Sist endret av T.B.Hansen den søn 21.09.2008 18:38, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav SinWin » søn 21.09.2008 17:25

Min bror sin 12'' PowerBook =D siden han fikk den, siklet jeg etter en selv, og fikk kjøpt en til slutt =)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Incrediboy » søn 21.09.2008 18:14

15" Titanium Powerbook.... :) jeg var solgt! syns fremdeles det er en av de vakreste notebooks som noensinne er laget

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Glacius__ » søn 21.09.2008 18:36

Alu iMac høsten 2007 :-D
medlem i 195 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav eik » søn 21.09.2008 18:56

Mac Portable, nydelig slepbar sak(7,5kg) med 2mb ram og 40 mb HD, luksus utgave med lys i skjermen. 1990 trur eg det var.
medlem i 196 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav ansh » søn 21.09.2008 19:44

iMac i 2002 tror jeg. Siden det ble det flere...

iBook, MacBookPro, MacBook, iPhone og diverse iPoder

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav AsbjørnH » søn 21.09.2008 20:11

En venn av meg fikk seg en 14" iBook. Og den var jo ganske imponerende.
Så jeg tenkte at jeg måtte skaffe meg en Mac selv. :-)

Det ble en Macbook som ble lansert litt etter at kompisen hadde kjøpt seg iBook. Han bli litt smågretten ja. :rolls eyes:


[1:]
Sent på høsten 2006
:Macbook 13" 2.0Ghz Core 2 Duo, 80GB HD, 1 GB RAM blir bestilt. Prisen var ca. 13 000 kr.
Oppgraderte senere RAM og hardisk til 2GB RAM og 250GB HD.
Men den ble borte skolestart 2008. :-/

[2:]
Starten av 2008
:En kompis av meg i klassen har en far som importerer og låser opp iPhones for så å selge dem videre og tjene 2000-3000 kr pr. stk.
Jeg ble helt frelst når kompisen min viste meg den nye dingsen sin, en iPhone 8GB.
Jeg ville ikke bla opp 5500 kr for en iPhone fra faren hans, så jeg fant en veldig flott fyr som ville kjøpe en iPhone for meg. 2600 kr betalte jeg for den, knall pris.
Den ble solgt våren 2008.

[3:]
Sommer 2008
:Jeg skjønte ikke hvorfor jeg solgte min iPhone 8GB, så jeg bestiller en ny iPhone som også er billigere - fra eBay.
Denne ble solgt for et par dager siden, med fortjeneste.
::iPod Hi-Fi blir også kjøpt fra eBay. Kommer utrolig nok samtidig med iPhonen!

[4:]
Høsten 2008
:Da Macbooken ble borte måtte jeg ha ny Mac. Valget falt på en iMac 24", 3.06Ghz Core 2 Extreme, 4GB RAM, nVidia 8800GS 512MB og 500GB Serial ATA.
Det ble dyrt. Men jeg håper det er verdt det.
Jeg har ikke motatt denne datamaskinen ennå, sukk.
::iPhone 3G bestilles.
:::Apple Airport Extreme bestilles.
::::Apple Time Capsule 500 GB bestilles.


Vurderingsliste
Macbook 13,3" 2,4Ghz Core 2 Duo, 4 GB RAM, 250GB HD
Powerbook 12" 1,5Ghz G4, 1,25GB RAM
Macbook Pro 15,4" 2,4Ghz Core 2 Duo, 2 GB RAM, nVidia 256MB


Jepp, jeg er frelst. :-)
Og når jeg får iMacen min så skal jeg ta de klistremerkene som følger med og klistre dem på den største Linux fanatikeren i verden sin bil, IKT fyren på skolen, sammen med kontaktlæreren sin bil. :bitchin: De har begge yesterdays Micra så det gjør vel ingenting tenker jeg.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Billhater » søn 21.09.2008 20:13

Så en PB G4 17" sommeren 2003. Så den igjen i februar 2004. I mars 2004 kjøpte jeg en PB G4 15" ... I august i år ble det en MBP 2,4 15".

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav dng » søn 21.09.2008 20:47

iPod Nano 1st gen faktisk:P

("hvis en Mac er like nydelig som denne, så er det en Mac jeg skal ha!!")

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav lrevje » søn 21.09.2008 21:09

Jeg må nok si jeg fallt for Apple med iPod. Jeg er en av de :) Tok to iPods før jeg fikk meg min første Mac. Frøet ble sådd med 15GB iPod 2.generasjon. Så ytterligere med en 60GB video iPod. Deretter tror jeg at jeg har vært den perfekte kunde hos Apple. Kjøpte en MacBook, en iMac, Mac mini, MacBook Pro, iPhone 1. gen, iPod shuffle, iPod touch og nå til slutt iPhone 3G. Ser ut som at jeg klarer å motstå den nye iPod nanoen. Behovet for ny Mac er heller ikke helt der enda...

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav chris192 » søn 21.09.2008 21:09

2G iPod Nano 8 gb -> kjøpte en MacBook 2,16 GHz for konf. penga Juni 07 -> 1 gen. iPhone 8 gb.. Er überfan av Mac og OS X :-)
medlem i 199 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron