Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav Macpett » tir 29.09.2009 18:34

Kjøpte iPod touch 2G, og har brukt den så å si hver dag i et år nå. Kjøpte deretter Macbook Alu i april, og forrige uke skaffet jeg meg en iPhone 3G. Storfornøyd med alt!

Macpett.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav iStaaland » tir 29.09.2009 19:21

Det var iPhone som fikk meg til å konvertere til 's vakre verden. Senere kjøpte jeg også en MacBook, men skal nok bytte den med en MacBook Pro og en iMac etterhvert :-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav pølsa » tir 29.09.2009 19:24

12 pils, og lanseringen av Macbook holdt for min del.

Hadde eid en ipod nano før dette og var fornøyd med denne, men hatet iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav Rubenius » tir 29.09.2009 20:01

Jeg, som mange andre, ble introdusert for Apple gjennom iPoden. Jeg var lei av min store Creative Zen Touch, og kjøpte en hvit iPod Nano 1G. Jeg kan ikke innestå får det ekstakte kjøpstidspunktet, men det må ha vært da den var relativt ny på markedet. Konseptet iPod imponerte, og jeg koste meg med produktet lenge.

Så, høsten 2007, kom iPod 6G, denne gang kjent under navnet iPod Classic. Jeg investerte i en svart 160GB-versjon av denne. Et kjempekjøp! Både design, funksjonalitet og utseende utgjorde tilsammen er svært innbydende produkt. Den har blitt brukt godt siden den gang, noe som reflekteres i dens utseende. Den har noen riper her og der, ja. Idag brukes den ikke så mye, da jeg kjøpte en iPhone 3G i mai 2009. Denne har overtatt hverdagsjobben som MP3-spiller. iPoden nyter pensjonisttilværelsen, men trår gjerne til på lengre reiser om den trengs!

Jeg ble for alvor frelst i Februar 2008, da jeg kjøpte en 24" iMac. Dette var da modellen fra sent 2007, alluminiumdesign med 2,4GHz Intel Core 2 Duo. Det beste kjøpet jeg noensinne har gjort i løpet av mitt nå snart 19 år lange liv. Siden da har den fått en liten RAM-oppgradering, slik at den nå har 2GB RAM totalt, i stedet for utgangspunktet på 1GB (får se om tiden krever ytterligere oppgradering. Det er i så fall absolutt verdt pengene.).

Kjøpte som tidligere nevnt i mai 2009 en iPhone 3G for å ekspandere Appletilværelsen. Jeg elsker telefonen og samspillet mellom den og iMacen. MobileMe er fine greier, det òg.

Planlegger nå å investere i en Macbook Pro som julegave til meg selv. Da kan jeg legge fra meg Windows-laptopen for godt. Jeg gleder meg!

Posten ble lang nok, men det får gå!
medlem i 177 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav Kristian » tir 29.09.2009 20:20

Er vel bare en sånn halvveis switcher jeg da.

Startet med Mac Plus, LC og Performa, men gikk over til windows en periode etter komfirmasjonen da spill var det eneste man gjorde på en datamaskin.

Fant en iMac G3 SE på en nettauksjon og siden har jeg holdt meg på mac platformen.

Har vært innom nesten samtlige versjoner av Mac OS, bortsett fra de to første versjonene av OS X.


Nå sitter jeg på min relativt nye MacBook Pro 15" :) (Den 7. macen)
medlem i 233 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav noobie71 » tor 01.10.2009 18:36

ironisk nok er det ikke appleprodukter som fikk meg til å gå over til Apple-produkter. men et håpløst program kalt MS Vista.. Har brukt pc siden jeg kjøpte min første pc i 93, en i juni i år var det stop. nå har jeg en kjempeflott iMac og iPhone, samt TimeCapsule og Airport Express.. (så ja, brukt ganske masse penger på Apple-produkter i det siste) Men jeg er fornøyd så lenge det er en data som virker..

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav tommy_tott » tor 01.10.2009 19:39

Begynte med iBook G4

Nå har jeg iMac-Macbook alu - iPhone 3GS og Mac Pro på jobben.  Frelst ja.. :-!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav Kashmar » tor 01.10.2009 19:41

Skjønner ikke hvorfor så mange folk er så misfornøyde med Vista. Kjørte x64-utgaven i et par år uten større problemer. Er forresten storfornøyd med Windows 7 så langt. Er uansett mer fornøyd med OSX 10.6 (med unntak av at flere av programmene ikke vil kjøre uten Rosetta, men det ordner seg snart nok). Blir fort litt Apple ekstrautstyr når man først skaffer seg en Mac.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav rihno » tor 01.10.2009 21:26

Har alltid vært fasinert av det stilrene designet, men det var ikke før iPhone 3g kom at mitt første apple produkt ble handlet inn.

Nå har jeg kjøpt meg en mac pro, macbook pro og en 24" cinema display 8-)

Føler meg nesten litt snobbete :-D
medlem i 178 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav havard1 » tor 01.10.2009 21:39

Hjemme: 20" hvit iMac i 2005 - en nydelig maskin.

Jobb: MacBook Air (demobrukt første og svakeste utgave av MacBook Air kjøpt på Lefdal i år) + Snow Leopard. Togturen fra Drammen til Oslo var ikke lang nok til at min PC kunne startes opp, jobbes på og slåes av igjen... med min MacBook Air åpner jeg bare lokket og alt er klart til bruk, og når toget ruller inn på Nasjonalteaterert lukker jeg den bare igjen... Så enkelt skal det være. Med SnowLeopard installert håndterer den også Exchange mailboksen min med 34.000 meldinger bedre enn Outlook på noen PC.... Mail starter kjapt, og skal jeg søke frem noe går det svært fort... i motsettning til Outlook på min (langt kraftigere) PC.
medlem i 174 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav arntss » fre 02.10.2009 0:06

Ang Outlook har du HELT rett. Det er et bra produkt, men har sine absolutt svake sider.
Problemet er treghet, om noe går galt går hele programmet i stå....
Det gode er at du samler alt i en app. Altså e-post, kalender, kontakter etc...

Men tregheten og ustabiliteten gjør at jeg ikke liker bruke den særlig godt.
Men må man så må man....
Mail på Mac er mye mer snappy og lett å søke i, men magler det grensesnittet som Outlook kan skilte med.

Men det finnes en app som heter PostBox som ser litt snerten ut, og minner litt om Outlook i brukergrensesnitt. Finnes både til Windows og Mac. Lurer også på om ikke denne var bygget på Mozilla av ett eller annet slag, men skal ikke si det alt for sikkert.

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav janrose » fre 02.10.2009 0:22

Byttet skjedde etter årelang masing fra en bekjent godt hjulpet av en velvillig oppdragsgiver som gikk med på å gjøre opp for en webdesignjobb med å kjøpe en 17" iMac G5 i mars 2005. En relativt kraftig hjemmebygget PC ble flyttet til barnerommet. Siden har jeg aldri sett meg tilbake.

I dag har jeg en 20" iMac fra februar 08, en hvit MacBook (11-07) og hjemmet er windowsfritt. Ungene disponerer hhv. min tidligere 20" Intel-iMac (hvit m/iSight) og en Mac Mini G4 i tillegg til div. iPod-er.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]