Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Innleggav lmh1 » tir 14.07.2015 4:13

Hei, kan noen si hvorfor det er så vanskelig å gjennopprette tapt brukernavn + passord hvis man har totrinnsverifisering så er det umulig å få gjennopprettet eller tilsendt koden på epost\ SMS og må opprette ny konto:

https://support.apple.com/no-no/HT5787

Prøve å kontakte apple er håpløst, man må enten betale dyrt, for apple care eller så må man oppgi serienummer på en maskin.

Får rådet å opprette ny konto, men det ønsker jeg ikke.
medlem i 168 måneder
 


Re: Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Innleggav lmh1 » tir 14.07.2015 9:30

Det var den jeg linket til, bare på en annen side.
Apple kundebehandleren sa det jobbes med å gjøre dette enklere i fremtiden.
Men dette hjelper ikke meg, litt rart de ikke har bankID eller annen løsning.

Siden det blir vel til de fleste må deaktivere dette. Er for usikkert å lagre gjennopprettnings passordet et sted.
medlem i 168 måneder
 

Re: Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Innleggav svar » tir 14.07.2015 9:53

Nei, den jeg linket til forklarer hvordan/hva du trenger for å få tilgang til en appleID med 2stegs verifisering vist du har mistet passordet.
Du får til og med en advarsel når man aktiverer det om at vist du mister dette og dette så er det ingen som kan hjelpe til med å åpne kontoen.

Etter det jeg leser fra folk ang iOS9 og El Capitan betaen, ser det ut som 2steg blir mer intigrert i systemene, men vet ikke noe om det da blir lettere å åpne en konto der man har mistet eks passordet.

AppleID systemet brukes likt over hele verden, bankID brukes vell bare av Norge/Sverige/Danmark.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Innleggav lmh1 » tir 14.07.2015 10:20

Men det er ikke så lett å endre konto i Mac mini heller.

Når jeg logger meg på, om jeg oppretter ny konto, spør apps store bare om det gamle passordet.

Så jeg må vel reinstallere alt bare for å endre kontoen, men da mister jeg alt.
Ser ut som jeg får brukt programmene, så er bare oppdatering, og slik jeg ikke får gjort.

Hvordan får man tak i El Capitan betaen for mac mini?

https://developer.apple.com/osx/download/

Ser ikke ut som det er noe filer å laste ned der.
medlem i 168 måneder
 

Re: Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Innleggav svar » tir 14.07.2015 10:25

https://beta.apple.com/sp/betaprogram/

Det skal gå helt fint å logge ut av kontoen i appstore uten å ha passordet, men prøver du å oppdatere en app som kommer fra den kontoen blir du spurt om passordet til den andre kontoen.

Saken er den at mister du tilgang til din appleID, mister du også tilgang til alt som var kjøpt på den, ink oppdateringer til apps du alt har installert.
Noe som gjør at spesielt apps må slettes og kjøpes på nytt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Innleggav ch_knapp » tir 14.07.2015 10:30

El Capitan hjelper ikke deg i denne situasjonen.

Du trenger to ting:
* Da du aktiverte totrinns-verifisering det ble det generert en lang kode som du skulle skrive ut og legge på et sikkert sted, tok du vare på denne?
* Har du noen maskiner eller enheter som er logget inn med totrinns-verifisering? De kalles "trusted device" og brukes i prosessen for å gjenopprette passord.

Uten dette er det ikke håp. Det er litt det totrinns-verifisering går ut på.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Hvorfor så vanskelig å gjennomrette tapt apple ID

Innleggav lmh1 » tir 14.07.2015 12:05

Fikk løst dette nå fant koden som et bilde på kamera.

Men er ikke lett å finne dette tok noen timer.
Så nå har jeg prøvd å kopiere dette til flere pcer, så håper det ikke blir problem igjen.

Med hotmail er det mulig å gjennopprette kodene, http://www.cnet.com/how-to/how-to-use-t ... t-account/

Ved å bruke apps for Android eller Windows phone.
Så finnes det noe slik for apple også? En slags kode generator.

Tror noen apple vil bruke (Epost-loggin) istedenfor å opprette lokal konto?
Fordelen da slipper man å logge seg på, apps store + email og icloud etc og alt blir synkronisert hvis man logger seg på et annet sted.
medlem i 168 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]