AirPort extreme og en annen router i samme net?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav baiaz » søn 20.09.2015 21:31

Hei
Jeg har AirPort extreme - men må kjøpe meg en annen router. Har kjøpt meg noen Samsung greier som ikke funker med AirPort extreme. Men kan jeg fortsatt bruke AirPort extreme i nettet?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav Valotunk » søn 20.09.2015 22:49

Du kan nok bruke Airport Extreme som et accesspunkt kablet sammen med en ny ruter, men mye av vitsen med Airport Extreme er jo da borte.

Man av nysgjerrighet, hvilke Samsung "greier" er det som ikke fungerer sammen med Airport Extreme..?
medlem i 198 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav baiaz » søn 20.09.2015 22:52

Jeg har kjøpt tv og høytalere - fra samsung... trådløse høytalere. Og de funker ikke noe særlig bra med Airport Extreme... og fra samsung selv har jeg fått vite at det er Apple routeren som er problemet.. Lyden blir ikke synk.

Men det som er noe dritt er at samsung ikke kan si hvilke router som funker... :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav budbringeren » man 21.09.2015 1:08

var jeg deg hadde jeg først tatt en hard reset av airport extreme, satt det opp på nytt. Fortsatt ikke fungerer hadde jeg som en glad person skrev etter kontakt med Samsung:

Problem solved!

I finally broke down and did a live chat with Samsung Support. Even though the TV and the LinkStick were fresh out of the box, the CSR recommended doing a "factory reset" on the TV. Once I did that, it re-entered my network name, chose WPA2PSKAES as the security protocol and entered my password. The TV connected to the wireless network with no problem.

It did a number of automatic updates to firmware and applications on its own, but it's now connected in every way I want it to be. I only hope that another hard reset - should it ever be necessary - doesn't wipe out all of the updates and application preferences. I bet it will, though.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav baiaz » man 21.09.2015 7:29

Heisann budbringeren

Det skal jeg teste når jeg kommer hjem i dag.

Men bare for å være helt klar: Hard Reset - betyr å holde inne den lille reset knappen på Airport extremen... ikke sant?

og på det du skrev lengre ned - skulle man også resete TV?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav budbringeren » man 21.09.2015 15:05

Hei : )
Ja det stemmer! Jeg hadde gjort det først og sett hvordan det går. Om fortsatt problemer hadde jeg gjort det som jeg limte inn til deg. Det var ihvertfall løsningen på hans problem, veiledet av Samsung selv.

Krysser fingre og håper det ordner seg!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav baiaz » man 21.09.2015 22:38

Nei... funket ikke!

Nå tror jeg at jeg sender alle samsung høytalerene tilbake... orker ikke mer.....

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav budbringeren » man 21.09.2015 23:26

:-[ Og du tok hard reset på tven også?

Hva slags trådløs sikkerhet har du på extremen? En fikk det til å ordne seg ved å forandre den til WPA2. Antar han hadde fra før av på WPA/WPA2. Sjekke det kanskje?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav baiaz » man 21.09.2015 23:32

Hvordan gjør jeg det på TVèn???

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: AirPort extreme og en annen router i samme net?

Innleggav budbringeren » man 21.09.2015 23:53

Det må vel være i innstillinger og inne på "nettverk" kanskje? En, etter å ha tatt hard reset på tven, koblet seg til wifi på nytt, og valgte WPA2PSKAES som sikkerhet, og det løste hans problem. Teste det ut? Hvis du tok hard reset på tven så må du jo koble deg til wifi på nytt, et eller annet sted kan du da velge WPA2PSKAES.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron