Problemer med «forhåndsvisning» av bilder

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Problemer med «forhåndsvisning» av bilder

Innleggav mactiss » man 26.10.2015 13:26

Hei,

Jeg har fått problemer med «forhåndsvisning» programmet når jeg åpner bilder fra Finder. Vet ikke om dette oppstod ved nyeste oppdatering av OSX, men innbiller meg det det. Jeg lurer på om andre sliter med det samme?(har nettopp formatert og installert EL Capitan)

Slik fungerte det før: jeg merket et x- antall bilder i Finder, sekundærklikket og valgte å åpne de i forhåndsvisningsprogrammet. Der kunne jeg maximere bildet/programmet og bla frem og tilbake mellom bildene jeg hadde valgt å åpne(de merkede bildene i Finder).

Slik problemet er nå er at jeg får sett et av de merkede bildene, men når jeg forsøker å vise neste, blir programmet/skjermen bare svart også må jeg avslutte forhåndsvisningen.

Er det noen med tilsvarende problemer eller noen som har tips til dette?
Eventuelt tips til et bedre program som kun har til oppgave å vise bilder(trenger ikke redigeringsfunksjon) og med mulighet for å vise EXIF- data?
medlem i 128 måneder
 

Re: Problemer med «forhåndsvisning» av bilder

Innleggav ggt667 » tir 27.10.2015 10:35

Jeg har hatt dette problemet med Yosemite og El Capitan. Jeg har dog valgt å forbli på Mavericks da den klarer å kjøre alle programmene jeg trenger samtidig som den har langt færre problemer enn de nyere versjonene.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Problemer med «forhåndsvisning» av bilder

Innleggav Grubasek » tir 27.10.2015 10:53

Jeg kjører El Capitan og har ingen problemer med forhåndsvisninger; hverken av bilder, dokumenter eller musikk osv. ;)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Problemer med «forhåndsvisning» av bilder

Innleggav ggt667 » tir 27.10.2015 14:01

Problemet er ikke der før det plutselig oppstår, omtrent som murstein fra klar himmel. Jeg har en Mac Mini som jeg tester ut siste versjon av OSet på.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron