Velge USB kabinett til ssd

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Velge USB kabinett til ssd

Innleggav User » søn 15.11.2015 23:46

Har en 1TB SSD i en iMac som pensjoneres. Vanskeligere å stappe slikt inn i de nye iMac'ene, så jeg tenkte jeg skulle bruke den i ett eksternt kabinett. Er det noen spesielle ting jeg må se etter for å få så god fart som mulig ut av denne ssd'en?
Er usb3 dødfødt for denne bruken? Må jeg ha Thunderbolt 2?

Bestilte ny 27" iMac med 2TB fusion drive... Vil jeg angre på det, etter å ha kjørt en ren ssd i en top-of-the-line 2011 iMac? 7000 for ren ssd ble for hardt! Brukte pengene på i7 og 4GB VRAM istedenfor...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Velge USB kabinett til ssd

Innleggav Morse » man 16.11.2015 0:04

Gammel artikkel, men mye nyttig info: http://goughlui.com/2013/02/26/am-i-cra ... enclosure/

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Velge USB kabinett til ssd

Innleggav Superhai » man 16.11.2015 0:08

USB3 fungerer bra, men TB er nok raskere. Pass også på hva annet du kobler til på USB siden noen porter deler båndbredde. Fusion drive fungerer også greit og om du merker den store forskjellen avhenger av bruksmønsteret ditt. Om du ofte føler det går tregt er det også mulig å splitte fusion-driven og ha full kontroll manuelt hva som skal lastes inn raskt og hva som ille krever like mye av disken. F-eks. omprimert video og lyd bruker sjeldent så mye at SSD er nødvendig.
medlem i 132 måneder
 


Re: Velge USB kabinett til ssd

Innleggav User » man 16.11.2015 21:34

Og en er begrenset av sin egen høye pris :-)
Er det ikke Intel som står bak både USB og Thunderbolt? Hvorfor er lisensekostnaden så ekstremt høy på Thunderbolt? Gjetter bare at det er en stor del av prisen...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 



Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]